Famílies d’alumnes de 6è reclamen una solució per poder visitar els instituts
Entenen les reivindicacions del sector educatiu però troben injust que els nois i noies que han de començar l’ESO el curs vinent no puguin visitar els centres educatius.
Davant l’anunci de la cancel·lació de les jornades de portes obertes als instituts públics de Vilafranca, Santa Margarida i els Monjos i Gelida, unes quaranta famílies s’han reunit aquest dimecres a la tarda davant l’Ajuntament amb la voluntat de reclamar una solució.
Entenen les reivindicacions del sector educatiu però troben injust que els nois i noies que han de començar l’ESO el curs vinent no puguin visitar els centres educatius.
Ariadna Corbella és mare d’una alumna de 6è.
Les famílies asseguren que la suspensió de les portes obertes afecta directament els infants, ja que «limita el seu dret a conèixer i escollir lliurement el centre que millor s’adapta a les seves necessitats». La Marina Cabré és alumna de 6è de Primària.
Per la seva part, la Sandra Iglesias explica que les jornades de portes obertes són molt importants especialment per als infants que vénen d’escoles petites i pels que tenen necessitats educatives especials.
Les famílies afectades consideren que les jornades de portes obertes als instituts són un «element clau» perquè els joves puguin conèixer els centres, els seus projectes educatius i el seu funcionament abans d’iniciar la nova etapa educativa.
Les famílies defensen que cal trobar una alternativa que permeti realitzar, com a mínim, una visita als centres, per tal de «garantir una elecció informada en un moment decisiu» de l’itinerari formatiu dels seus fills i filles.











