El Most encara la recta final del festival amb satisfacció per la bona resposta del públic
El Most Festival Internacional de Cinema del Vi continua amb una intensa activitat i afronta la recta final aquest cap de setmana.
La sessió d’aquest mateix divendres al migdia ha estat un bon exemple del tipus d’espai de reflexió i temàtica que ofereix el festival. L’Auditori del Vinseum ha acollit la projecció de tres treballs curts sobre els efectes de l’emergència climàtica a la vinya: els aiguats de la dana valenciana, amb ‘Vidas embarradas’; la preocupació dels viticultors italians per combatre el canvi climàtic, amb ‘Gradi. Il vino italiano ai tempi del cambiamento climatico’; i l’experiència vital d’un jove viticultor amb l’amenaça de fenòmens meteorològics imprevisibles que posen en perill la seva vinya de Calàbria, amb ‘Wildfire’.
La sessió ha comptat amb la intervenció de Pablo Bellver, director de ‘Vidas embarradas’, i de Soazig Darnay, membre del Centre de Ciència i Tecnologia Forestal de Catalunya (CTFC), que hi presentava el projecte Fire Wine, un segell que vol distingir aquells viticultors que de manera conscient treballen per mantenir la funció de tallafoc de les seves vinyes ubicades en entorns forestals.
Des de Llopart, Pere Llopart valorava l’interès i la importància d’un segell com aquest.
D’altra banda, també en el marc del Most, aquest dijous al vespre es va presentar el documental ‘Vi Novell. El primer raïm de Catalunya’. L’audiovisual, impulsat per l’INCAVI, dona veu a elaboradors i experts que treballen per recuperar l’herència del vi novell. L’estrena va comptar amb la presència de Joan Gené, director general de l’Institut Català de la Vinya i el Vi (INCAVI).
La peça audiovisual, dirigida per Núria Repiso, recull les veus i el punt de vista dels actors implicats en el renaixement i la recuperació d’aquesta tradició del món vinícola català.
Ara queden tres dies de molta activitat per al Most, que arriba a aquest moment amb satisfacció per part dels organitzadors. Per una banda, per la bona resposta del públic i, per l’altra, pel tipus d’espais de reflexió a través del cinema que està oferint el festival.
El festival arribarà al seu final aquest diumenge amb la gala de cloenda i la projecció del documental d’Isaki Lacuesta i Elena Molina ‘Flores para Antonio’. El detall de totes les activitats es pot consultar al web www.mostfestival.cat.










