Dijous, 19 de juny de 2025
En directe: Penedès Televisió
En directe: Ràdio Vilafranca

La Selectivitat 2025 arrenca dimecres amb la novetat d’un sol model d’examen per assignatura

A l’Alt Penedès, les seus seran l’Institut Intermunicipal de Sant Sadurní i els instituts Milà i Fontanals i Eugeni d’Ors de Vilafranca.

El pròxim dimecres i fins divendres es duran a terme a Catalunya les PAU. Els estudiants que es presentin a la selectivitat es trobaran enguany amb diverses novetats. Un únic model d’examen per assignatura, més control sobre l’ortografia o la presència de més preguntes obertes són alguns dels canvis.

Fa dues setmanes que el curs de 2n de batxillerat ha acabat. Durant aquest període, els instituts han estat fent classes de repàs i simulacres d’exàmens de selectivitat pels alumnes. A les tardes, les aules d’estudi també es troben plenes de joves, que encaren la recta final abans d’iniciar les proves. Fora de les aules, alguns ja fa dies que claven els colzes sobre la taula. D’altres han començat aquesta setmana a fer un repàs més exhaustiu.

Les proves d’accés a la universitat, tal com indica el seu nom, són un pas més per entrar a cursar estudis universitaris. Previ a la selectivitat, hi ha joves que ja tenen pensat a què es volen dedicar, tot i que això també dependrà de la nota.

Unes PAU amb canvis, però també incertesa

Aquest 2025, la Selectivitat presenta nous canvis o pretén consolidar els que ja van aplicar-se l’any passat. Un dels més destacats és que sols hi haurà un únic model d’examen per assignatura, però amb opcions internes. En aquest escenari s’obre un debat. Ho explica la cap d’estudis de Batxillerat de l’Institut Eugeni d’Ors, Imma Cuscó.

Les PAU 2025 també tindran un major contingut de preguntes obertes. Per exemple, l’apartat de compressió lectora i oral de l’examen d’anglès deixarà de ser en format A.B.C i s’ha prioritzat la redacció de respostes. D’altra banda, les faltes d’ortografia han generat un debat aquesta setmana. Dimecres la consellera de Recerca i Universitats va indicar que només restarien dos punts en llengües, però l’endemà va rectificar assenyalant que les faltes d’ortografia restaran punts a qualsevol examen. Uns canvis, molts d’ells, que també han generat incertesa entre els centres, segons explica la directora de l’Institut Nou de Vilafranca, Rebeca Corbalán.

Algunes modificacions són beneficioses, però d’altres no tant, perquè han acabat afectant el funcionament dels centres. Segons Corbalán, una de les principals queixes del professorat és que els continguts de les matèries han augmentat, però no les hores lectives.

Novament es faran a centres de l’Alt Penedès

Per tercer any consecutiu, els estudiants faran les PAU a la comarca. A Vilafranca les seus seran l’Eugeni d’Ors i el Milà i Fontanals, mentre que Sant Sadurní disposarà de l’institut Intermunicipal. Un canvi a la llarga positiu, ja que abans molts centres s’havien de desplaçar a Vilanova i la Geltrú.

Subscriu-te al butlletí

Subscriu-t'hi: