Primer balanç de Fires positiu, tant per l’impacte econòmic com per l’ambient
Era un dels principals objectius de la Comissió de Fires: fer que l’ambient de les Fires de Maig no es quedés únicament al recinte firal, sinó que s’estengués a la resta de la ciutat.
Per això, a banda de l’activitat pròpiament de Fires, amb més d’un centenar d’expositors als 16.000 metres quadrats de recinte, s’han organitzat altres propostes, de la mà de l’associació de comerciants Vilafranca Activa, com la desfilada a la plaça de la Vila o el concert gratuït de tribut a ABBA a una plaça Jaume I plena de gom a gom, que tenien lloc dissabte.
Aquest diumenge, a última hora, l’alcalde de Vilafranca, Francisco Romero, ho valorava com un encert.
La regidora de Comerç, Lourdes Sànchez, també en feia un balanç positiu i ja apuntava la voluntat de seguir aquesta línia en edicions futures.
Pel que fa a l’activitat comercial de les fires, tot i que encara no hi ha dades oficials, les sensacions són bones.
Una dada que suposa un bon indicador de com han anat les fires són les vendes comptabilitzades pel sector de l’automoció, que aquest 2025 han arribat a una xifra rècord, amb 180 vehicles venuts, un 30% més que l’any passat.
El retorn del sector de la maquinària agrícola a les fires també ha estat un revulsiu enguany, després que l’any passat, en plena crisi per la sequera, no hi hagués la seva presència. A més, el sector ha volgut innovar i adaptar la seva participació a les fires amb un nou format: l’esdeveniment Demoagro Penedès, una trobada professional tractors i maquinària agrícola que tenia lloc dissabte al matí al Parc de Sant Julià.
David Manzano, responsable de vendes de Tallers Bascompte, és també responsable de Demoagro Penedès.
Les Fires de Maig han comptat amb altres novetats, com l’Espai Rehabita, dedicat a l’habitatge, la rehabilitació, reforma o millora de la llar i l’eficiència energètica, o l’Espai Networking Fira, impulsat per la Cambra de Comerç amb la participació del Consell Comarcal de l’Alt Penedès.
Però també ha repetit amb propostes ja consolidades com l’Espai Demo o l’Espai Bàsquetfira, a més comptar amb l’habitual presència de la DO Penedès i la zona dedicada a la gastronomia.
Qui no s’ha perdut la cita, un any més, ha estat la Festa Major de Vilafranca. Els administradors i administradores han aprofitat la seva presència a les fires per posar a la venda tot el marxandatge acabat de sortir del forn, amb les samarretes com a producte més demanat.
Penedès TV i Ràdio Vilafranca també han estat presents a les Fires de Maig 2025 amb el seu estand i la programació especial del cap de setmana.
Un altre dels espais importants ha estat la zona de les atraccions, amb molt de moviment i afluència de públic durant els tres dies de fires.