Vuit artistes contemporanis rellegeixen el patrimoni cultural al segon cicle ‘Passat/Present’
Al Museu de les Cultures del Vi de Catalunya, l’artista Ignasi Aballí ha estat l’encarregat de plantejar dues intervencions: ‘Paisatge possible’ i ‘Intents de reconstrucció’.
Aquest dimecres s’ha presentat a Vinseum la segona edició del cicle, que posa en relació l’art contemporani amb el llegat patrimonial català. Ignasi Aballí, Manolo Laguillo, Mar Arza, Patrícia Dauder, Paula Bruna, cabosanroque, David Bestué i Mariona Moncunill presenten vuit intervencions artístiques en espais patrimonials de Catalunya.
Al Museu de les Cultures del Vi de Catalunya, l’artista Ignasi Aballí ha estat l’encarregat de plantejar dues intervencions: ‘Paisatge possible’ i ‘Intents de reconstrucció’. En el primer cas, a través de textos situats a les finestres s’anomena allò que no podem veure però que existeix i forma part de l’entorn. En el segon cas, la intervenció consisteix en una sèrie d’objectes de vidre reconstruïts després d’haver estat trencats.
A banda del Vinseum, les intervencions dels artistes arribaran d’ara al 6 de juny a la Casa Bloc del Museu del Disseny de Barcelona, el castell monestir d’Escornalbou, el Museu de la Noguera, el Museu del Ter, el castell de Miravet, el Museu Hidroelèctric de Capdella i el Museu de la Garrotxa d’Olot.
La proposta del segon cicle Passat/Present està comissariada per Frederic Montornés, crític d’art i curador d’exposicions independent.
A la presentació hi han participat el director general de Promoció Cultural i Biblioteques, Xavier Fina, i el director general del Patrimoni Cultural, Joaquim Borràs. També hi han assistit diversos dels artistes parcipants, a banda de la regidora de Cultura de l’Ajuntament de Vilafranca, Àngels Dalmau, i el director del Vinseum, Xavier Fornos.