Diumenge, 27 d'abril de 2025
En directe: Penedès Televisió
En directe: Ràdio Vilafranca

La DO CAVA afronta l’escassetat de producte revalorant les seves vendes

El mercat alemany ha estat el principal perjudicat per aquesta escassetat de producte amb una caiguda de gairebé 20 milions d’ampolles (reducció del 19,9%)

La severa i continuada sequera durant els últims tres anys ha reduït la capacitat productiva i d’oferta de la DO CAVA. El mercat alemany ha estat el principal perjudicat per aquesta escassetat de producte amb una caiguda de gairebé 20 milions d’ampolles (19,9%). Però tot i això el Cava ha aprofitat la conjuntura per a revalorar seves vendes amb un increment en el mercat nacional de +7,2% i en els mercats internacionals optimitzant el seu fons de comerç i els seus clients. El sector ha obtingut el 2024 unes vendes totals 218 milions d’ampolles, un 13,39% menys respecte al 2023, de les quals 78 milions es van vendre en el mercat nacional, la qual cosa suposa un descens de -3,56% i de 140 milions en els mercats internacionals (-18,05%.).

Per categories, destaquen l’increment de les vendes dels Caves ecològics (en 2024 van aconseguir els 37,3 milions d’ampolles, després de créixer un 15,24% respecte a l’any anterior) i el bon moment per al vèrtex de la piràmide qualitativa de la DO CAVA, amb els Caves de Guarda Superior de Paratge Qualificat que han crescut un 13,33% i els Caves de Guarda Superior Gran Reserva només han reculat un 1,32%. Totes les altres categories han vist reduir les vendes: un -12,79% els Caves de Guarda, un -21,27% els Reserva i un -23,19% els rosats.

El president de la DO CAVA, Javier Pagés, és optimista de cara al futur per la forta posició que ostenta el Cava entre els escumosos de qualitat del món, «pel creixent desig dels consumidors per aquesta categoria i per l’esforç i treball de tot el sector per a continuar revalorant el seu producte», subratllant “l’aposta per la sostenibilitat, la traçabilitat i la qualitat en la DO CAVA”.

Subscriu-te al butlletí

Subscriu-t'hi: