Les compres en línia i la manca de relleu amenacen el petit comerç, sobretot als pobles petits
Parlem amb diferents comerços que estan lluitant diàriament per apujar cada dia la persiana i oferir el millor servei, de proximitat
El comerç de proximitat no passa pels seus millors moments i està amenaçat per diferents factors com ara la pujada de preus del lloguer, la manca de relleu generacional o les compres per internet, unes complicacions que sovint s’agreugen si les botigues estan situades en pobles petits.
El dinamitzador comercial del Comerç del Foix de Santa Margarida i els Monjos, Joan Antoni Calaf, apunta que la gent sovint s’oblida de la funció social que té el comerç de proximitat, que malauradament ho té cada cop més difícil per sobreviure per diferents factors
Calaf creu que cal que es conegui més i millor l’oferta que tenen els petits municipis penedesencs i demana a l’administració que no posi tants pals a les rodes amb aspectes com la burocràcia. A més comenta que des de Comerç del Foix intenten ajudar a les botigues amb aspectes com les xarxes socials, que encara els costa.
La Ruth Llansola fa 24 anys que regenta la Floristeria Ruth de Santa Margarida i els Monjos i explica l’evolució que està patint el petit comerç del municipi
Llansola defensa el comerç de proximitat, aquell que s’interessa per les necessitats de la seva clientela, i explica que ja fa anys que el que va decidir és formar-se per afrontar millor les dificultats. Tot i així, cada cop treballa més hores i guanya menys.
Una altra botiga de proximitat és la Mitjans de Moja, un establiment que va començar a caminar el 1910. Montse Mitjans n’és la seva responsable i explica quin és el secret per portar tants anys oberts.
Per Montse Mitjans és indispensable que la gent dels petits municipis vegi en el comerç aquell indret on socialitzar-se, on fer petar la xerrada, a banda d’aconseguir el millor producte.
Així doncs, tot i que cada cop és més difícil, encara queden petits botiguers que lluiten diàriament per apujar cada dia la persiana i oferir el millor servei, de proximitat, al mateix temps que intenten adaptar-se a les noves tendències i hàbits de compra.