Dimecres, 23 d'abril de 2025
En directe: Penedès Televisió
En directe: Ràdio Vilafranca

21 cellers han participat a la quinzena edició de la Nit dels Xarel·los

El claustre de Sant Francesc de Vilafranca acollir aquest dissabte la quinzena edició de la tradicional Nit dels Xarel·los.

Un acte que organitza el restaurant el Gat Blau en col.laboració amb la DO Penedès. La cita va tornar a ser una festa de tastos i maridatges amb vins blancs de la varietat xarel·lo, segell d’identitat del Penedès.

Els 21 cellers participants oferien en total 42 referències diferents de vins monovarietals elaborats amb xarel·lo.

Un dels veterans a la cita era el celler Oriol Rossell. El seu enòleg, Salvi Moliner, destaca que la Nit dels xarel·los s’ha convertit en un esdeveniment molt destacat per a la promoció dels productes de la terra a Vilafranca.

La gastronomia també comptava amb el seu protagonisme, i com a novetat enguany amb caire solidari, amb la participació de la Fundació Mas Albornà amb el seu projecte d’embotits Mallart. Els vins es podien maridar amb els embotits de l’obrador de La Llacuna que dona sortida laboral i social a persones en risc d’exclusió.

El tast dels vins permetia als assistients comprovar les diverses possibilitats de la varietat xarel.lo. Una varietat pròpia del Penedès, que és versàtil i permet elaborar tan vins per acompanyar plats lleugers, com vins amb consistència i també escumosos. El xarel·lo, mica en mica, es va fent un lloc en el panorama internacional.

Subscriu-te al butlletí

Subscriu-t'hi: