Dilluns, 28 d'abril de 2025
En directe: Penedès Televisió
En directe: Ràdio Vilafranca

Subministraments bàsics i telecomunicacions centren les reclamacions dels usuaris a la Vegueria

Segons el balanç d’actuacions del 2022 de l’Agència Catalana de Consum a la Vegueria Penedès els subministraments bàsics i els serveis de telecomunicacions centren el 42% de les reclamacions.

En global, durant l’any passat, l’Agència Catalana del Consum del Departament d’Empresa i Treball, va gestionar 1.376 reclamacions, de les quals el 45,3% es van resoldre per la via de la mediació o l’arbitratge.

Segons el balanç d’actuacions 2022 de l’Agència a les comarques del Penedès, el sector dels subministraments bàsics és el que concentra més reclamacions, amb el 28,6%. Pel que fa a la resta de sectors amb més reclamacions, els serveis de telecomunicacions i internet n’acumulen prop del 14%; les incidències relacionades amb la compra de productes com ara vehicles, mobles o electrodomèstics el 12%; serveis generals de consum com ara serveis mèdics, centres de bellesa o serveis de reparacions i reformes també el 12% i els serveis financers el 10%, entre d’altres.

Companyies energètiques i operadores de telefonia encapçalen la llista de les empreses amb més reclamacions al Penedès: Endesa Energia, amb 92; Naturgy, amb 75; Orange, amb 51; Energia XXI Comercialitzadora de Referencia, amb 47, i Vodafone amb 37.

Del total de reclamacions gestionades per l’Agència Catalana del Consum a la vegueria, el 45,3% s’han resolt mitjançant mecanismes extrajudicials, voluntaris i gratuïts: 581 casos per acord de mediació i 42 per mitjà de laude arbitral.

Subscriu-te al butlletí

Subscriu-t'hi: