Dijous, 25 de juliol de 2024
En directe: Penedès Televisió
En directe: Ràdio Vilafranca

Potenciar les xarxes socials sense oblidar la proximitat, clau de la campanya electoral

Els partits vilafranquins han de combinar els missatges que fan arribar a través de les xarxes amb el contacte directe amb la ciutadania

Fins fa pocs anys, els mitjans de comunicació eren l’únic pont entre candidats i ciutadania durant les campanyes electorals. Enguany però ja s’ha mostrat el potencial de les xarxes socials per arribar als ciutadans, tot i que cap candidat vol deixar de banda el contacte directe.

Tenir presència a les xarxes socials és fonamental. Amb les eleccions a tocar, els polítics hi intensifiquen els seus moviments ja que esdevenen un camí essencial comunicació amb els votants. Però cap dels candidats vol renunciar a la campanya presencial, aquella que els permet tenir un contacte pròxim amb la ciutadania.

Des de Ciutadans, el seu cap de campanya, Thilo Elmering, explica que s’han centrat en el seu candidat i també regidor, Eladio García, perquè creuen que és una persona prou coneguda a la vila. Des de Ciutadans apunten que només un màxim del 30% dels seus votants s’informen a través de les xarxes i per això prefereixen la campanya presencial.

Des de Vilafranca en Comú durant la precampanya han organitzat molts debats sectorials, també han realitzat el porta a porta i que ara el que fan són alguns mítings electorals que reconeixen que serveixen per motivar la gent de la llista, però que han perdut potencialitat de cara als votants. Els comuns destaquen el paper de les xarxes socials, però sobretot si són bidireccionals.

Des de la CUP han organitzat diferents comissions de treball de campanya que prenen decisions que després són ratificades per l’assemblea. La CUP recorda que és un partit autogestionat, amb recursos limitats i que fan molta campanya de carrer però també treuen pit a l’hora de parlar de les seves xarxes socials.

Des del PSC un dels seus responsables de campanya, Miquel Medialdea, apunta com ells fa tres anys que ja estan fent molta feina pels barris i que a través de dues pàgines web diferenciades potencien tant el partit com el candidat. La feina que fan a xarxes socials no exclou les parades, el porta a porta i els cafès que Francisco Romero fa amb tothom que ho desitgi.

Des d’ERC, la seva cap de campanya, Laura Pelay, explica que els republicans fa quatre anys que intenten parlar al màxim amb la ciutadania per saber què els preocupa i que aquests dies de campanya potencien molt la presència als diferents barris amb paradetes i també el porta a porta. Pel que fa a les xarxes, reconeix que volen créixer però sense oblidar el contacte directe amb la ciutadania.

Finalment des de Junts comenten que estan fent un treball intents de contacte directe entre membres de la llista i ciutadania, però que enguany han apostat per una empresa externa per portar-los les xarxes socials perquè tenien clar que els seus perfils havien de créixer.

Així doncs des de Junts tampoc abandonen ni les paradetes, ni el porta a porta ni tampoc els tradicionals mítings electorals.

Quan falten només cinc dies, doncs, per les eleccions municipals tots els partits estan fent mans i mànigues per aconseguir la confiança de la ciutadania i això inclou ampliar, cada cop més, els canals pels quals fan arribar el seu missatge. Diumenge a la nit sabran si ho han aconseguit o no.

Subscriu-te al butlletí

Subscriu-t'hi: