Dilluns, 27 de Març de 2023
En directe: Penedès Televisió
En directe: Ràdio Vilafranca

La Vegueria rebrà 86 milions d’€ del pressupost de la Generalitat, amb un increment del 12’5%

Bona part de la inversió es reparteix entre els àmbits de salut i educació, més del 30% entre ambdós, i a reforçar el desplegament dels serveis territorials a la Vegueria Penedès.

El delegat del Govern al Penedès, David Alquézar, ha presentat aquest dilluns els diners que segons consta al Projecte de pressupostos de la Generalitat es destinaran a la vegueria Penedès. En grans xifres, Alquézar ha parlat dels 86’5 milions d’€ que es contemplen al pressupost i que son un increment global del 12’5% respecte els de l’any passat. Però també destacava que s’inclouen tot un seguit d’obligacions plurianuals compromeses per el període 2024-2026 per un import de 177 milions d’€.

Per Alquézar aquests pressupostos refermen el compromís del Govern de la Generalitat amb la vegueria.

Un 31,7% de les inversions es concentren en els àmbits de la salut i l’educació. A l’Alt Penedès la partida més destacada és per a l’Eix Diagonal. En el tram que passa per la comarca s’hi invertiran 23,4 milions d’euros. Les inversions en salut a l’Alt Penedès sumen 4,5 milions d’euros, però Alquezar apuntava també en aquest àmbit les inversions en els hospitals d’Igualada, amb 25 milions fins el 2026, 42 milions fins el 2027al Consorci Sanitari Alt Penedès Garraf, i els 45 fins el 2025 a l’Hospital Comarcal del Vendrell. Aquest fet, des del seu punt de vista, ha de facilitar l’arribada de la regió sanitari del Penedès.

Hi haurà també altres inversions destacades com els 1,7 MEUR que aniran a parar a les millores a l’Estació Depuradora d’Aigües Residuals de Vilafranca o els 1,6 MEUR que s’invertiran en la construcció de 38 habitatges socials també a Vilafranca. Així mateix es destinaran partides més petites al desplegament de la fibra òptica, a la construcció de 32 habitatges a Sant Sadurní i a l’ampliació i millora de l’EDAR de Sant Pere de Riudebitlles.

Subscriu-te al butlletí

Subscriu-t'hi: