Divendres, 29 de març de 2024
En directe: Penedès Televisió
En directe: Ràdio Vilafranca

Les rebaixes comencen amb cert optimisme després d’una campanya de Nadal lenta

Aquest cap de setmana molts comerços han donat el tret de sortida a la campanya de rebaixes d’hivern.

El sector comercial afronta aquest període amb cert optimisme després d’una campanya de Nadal que ha anat prou bé però que ha estat amb compres més espaiades en el temps.

La campanya de rebaixes d’hivern ha arrencat a Vilafranca amb cert optimisme, sobretot en el sector de la moda i els complements. Un hivern més càlid del que és habitual ha fet que moltes botigues tinguin més roba d’abric que en anteriors campanyes, que pot tenir sortida durant aquests dies. D’altra banda, la inflació i el seu efecte sobre l’economia de les llars pot haver provocat que la gent s’esperi a les rebaixes per fer les seves compres. Des de l’Associació de Comerciants Centre Vila creuen que, tot i que és aviat per saber com anirà, les sensacions són positives.

Les rebaixes arriben després d’una campanya de Nadal que ha estat prou bona i que s’ha allargat en el temps. Cal tenir en compte la consolidació de la campanya del Black Friday, que fa que moltes compres de Nadal s’avancin al novembre. Això altera els ritmes tradicionals en els hàbits de compra i provoca que hi hagi una certa aturada a principis de desembre. Però el balanç final és similar al del Nadal anterior, segons Centre Vila.

Ara, els primers dies de rebaixes també coincideixen amb devolucions i canvis de regals nadalencs. En aquest sentit, des de Centre Vila posen el focus en la confiança que genera el comerç de proximitat.

A la botiga de roba Imdic, al carrer de la Font, la seva propietària, Imma Morató, explica que fan un bon balanç de la campanya de Nadal.

Sobre els primers dies de rebaixes, Morató confirma que s’ajunten les noves compres amb els canvis.

Per la seva part, a la botiga de roba íntima Júlia, al carrer dels Ferrers, Júlia Sansón també parla d’una bona campanya de Nadal, més lenta i dilatada en el temps del que és habitual.

Pel que fa al període de rebaixes que tot just arrencava el passat dissabte, hi ha incertesa però també cert optimisme.

Segons una enquesta realitzada per l’Associació Espanyola de Consumidors – Asescon, es calcula que dues de cada tres persones adquiriran algun producte rebaixat durant aquesta campanya i que cadascuna es gastarà de mitjana uns 135 euros. S’estima que de cada 10 euros gastats, 9 es destinaran a fer compres relacionades amb la moda.

 

Subscriu-te al butlletí

Subscriu-t'hi: