Vilafranca ha rebut el pla de mobilitat urbana amb l’horitzó 2026 que ha redactat la Diputació
El Pla es complementa amb la implementació de les mesures mitjançant actuacions orientades a educar, informar i sensibilitzar la ciutadana cap a una cultura de mobilitat sostenible, saludable i segura
El document dona compliment a la Llei de mobilitat i vol configurar un model de transport més eficient i una accessibilitat més universal a més d’incrementar la qualitat de vida de la ciutadania amb l’horitzó fixat per al 2026.
El document presentat a l’Ajuntament, assigna més espai per a vianants i bicicletes, que representen un 70% de la mobilitat interna, amb un increment de l’amplada de les voreres fins a 2’5 metres a la xarxa principal i fins a 1’80 metres a la xarxa secundària.
Pel que fa a bicicletes, es proposa la construcció d’un carril bici segregat i altres tipologies de disseny, en funció de si la xarxa és principal o secundària, a més de crear proximitat, fent que les distàncies es percebin més curtes gràcies a les millores de confort i accessibilitat als carrers gràcies a l’ampliació de les voreres i la incorporació de mobiliari i arbrat.
El pla proposa també pacificar la rambla de Nostra Senyora, fer més competitiu el transport públic davant el transport privat i fomentar la intermobilitat, i incorpora un pla d’aparcaments que estableixi zones gratuïtes dissuasives i altres de pagament.
Finalment, el treball potencia el desenvolupament de microplataformes de distribució urbana de mercaderies i fomenta el repartiment de mercaderies mitjançant l’ús de vehicles elèctrics i les bicicletes de càrrega, especialment a l’interior de l’illa de vianants.