Dimarts, 16 d'Agost de 2022
En directe: Penedès Televisió
En directe: Ràdio Vilafranca

Serveis Socials augmenta un 8% el nombre d’entrevistes i atén l’11% de la població de la vila

A banda del nombre creixent d’expedients i població atesa, des de Serveis Socials destaquen també que la complexitat dels casos també ha anat en augment.

El regidor de Drets Socials, Ramon Zaballa, acompanyat de Montserrat Domènech, directora dels Serveis Socials, i de Nati Santacana, coordinadora dels equips bàsics d’atenció social, ha presentat aquest dimecres les memòries dels Serveis Socials Bàsics de Vilafranca corresponents a l’any 2021.

Pel que fa a les xifres, durant l’any 2021, els Serveis Socials municipals han atès gairebé 4.552 persones, això representa més d’11% de la població de Vilafranca. El regidor també ha destacat que el nombre d’entrevistes ha crescut un 8%, i d’uns casos que cada cop són més complexos.

Les problemàtiques detectades són múltiples, però en destaquen les referents a mancances socials, seguides de les econòmiques, laborals i de salut.

Zaballa ha volgut posar de relleu que gairebé 3 de cada 4 persones usuàries dels Serveis Socials Municipals, un 72,5%, són de nacionalitat espanyola. De la resta, un 16,6% són d’Àfrica, un 8,4% d’Amèrica Llatina i un 1,6 d’altres països europeus.

Sobre el repartiment dels diferents casos per els diferents barris de la vila, el regidor ha apuntat que el del Centre és el que té un nombre major d’expedients en relació a la seva població, per sobre del 13%. Uns índexs que ajuden també a planificar accions i prioritats en les diferents zones de la vila.

En relació a les xifres econòmiques i d’atenció, Zaballa ha ressaltat que l’Ajuntament ha aportat 375.000 euros en ajuts directes per urgència social, casals d’estiu, càtering social, pobresa energètica i ajuts alimentaris entre altres.

Aquest anys 2021 s’ha aplicat el Reglament municipal de prestacions econòmiques de caire social. Aquest fet comporta major transparència en l’adjudicació dels ajuts i sobretot dona seguretat tècnica a qui els aplica.

Per acabar, Zaballa destacava que els Serveis Socials treballen per potenciar la prevenció i el treball comunitari. Donant resposta a qui té necessitats, però sent proactius en la detecció de problemàtiques en fase inicial.

Subscriu-te al butlletí

Subscriu-t'hi: