Divendres, 1 de Juliol de 2022
En directe: Penedès Televisió
En directe: Ràdio Vilafranca

Es continua consolidant la xarxa d’itineraris de vianants de Vilafranca a poblacions properes

Vilafranca continua consolidant la seva xarxa d’itineraris amb poblacions properes amb l’objectiu de tendir cap a una mobilitat més sostenible.

Aquesta xarxa d’itineraris permet anar de Vilafranca a poblacions com Santa Margarida i els Monjos, Moja o Les Cabanyes i a la inversa oferint una alternativa al vehicle privat de motor. Justament aquest dimarts ha quedat inaugurat oficialment el tram de l’itinerari de vianants a la carretera BV-2127, entre l’accés a la Muntanya de Sant Jaume de Vilafranca i Les Cabanyes.

Aquest dimarts ha quedat inaugurat el nou itinerari de vianants a la carretera BV-2127, entre l’accés a la Muntanya de Sant Jaume de Vilafranca i Les Cabanyes. El camí dona continuïtat al tram executat l’any 2017 i, molt especialment, s’ha incidit en la millora de la seguretat viària. L’itinerari de vianants és adjacent al marge esquerre de la carretera i protegit mitjançant la implantació de barreres de seguretat, eliminant la cohabitació que es produïa entre el trànsit rodat i el trànsit de vianants.
El camí ja està sent força utilitzat, especialment els caps de setmana.

Tot i que l’ús que es fa actualment de l’itinerari és bàsicament per al lleure i l’exercici físic, s’espera que cada cop sigui més utilitzat també per a la mobilitat quotidiana.

Des de Les Cabanyes, aquesta nova infraestructura ha estat molt ben rebuda i ja es detecta cert canvi d’hàbits en la mobilitat d’alguns veïns i veïnes del poble.

El diputat d’Infraestructures i Espais Naturals de la Diputació de Barcelona, Pere Pons, ha remarcat que el projecte era una reivindicació dels dos municipis, que aposten per una millor mobilitat. Per aquesta carretera hi passen diàriament 7.700 vehicles i la convivència del trànsit rodat i els vianants no era segura.

El tram de 640 metres que s’acaba d’inaugurar dona continuïtat als prop de 600 metres que es van fer el mandat passat. Pons ha afegit que des de la Diputació s’està apostant per fer camins saludables, que també contemplen l’arbrat i la il·luminació.
La Carmen és una veïna de Vilafranca que fa servir habitualment el camí.

El pressupost d’adjudicació de les obres ha estat d’aproximadament 370.000 euros, dels quals la Diputació de Barcelona n’assumeix gairebé el 75%.

D’altra banda, la Generalitat està preparant un projecte d’un itinerari similar, en aquest cas de Vilafranca a La Granada per la carretera antiga. Encara és aviat i s’està acabant de definir com seria aquesta via en coordinació amb tècnics municipals, però les obres podrien començar al primer trimestre del 2023 segons el regidor d’Urbanisme.

Un altre itinerari que ha quedat recentment completat és el que va de Vilafranca a Moja. La setmana passada van finalitzar les obres de substitució del mur protector metàl·lic al pont de la BV-2119 sobre l’AP-7. Les obres depenien de la Diputació de Barcelona i van realitzar-se durant el darrer semestre de 2018. Des de llavors, s’estava pendent de rebre l’autorització del Ministeri de Foment i reunir els requisits per a poder actuar sobre el pont que travessa l’AP7.

L’alcalde d’Olèrdola, Lucas Ramírez, destaca que poc a poc som més conscients de la petjada que deixa l’ús constant del vehicle de motor i valorem aquest tipus d’itineraris per a la nostra mobilitat quotidiana.

L’itinerari de Vilafranca a Moja tindrà continuïtat ara dins el propi nucli de Moja amb un carril que va del celler cooperatiu al cementiri. Les obres s’estan fent aquests dies.

I unes altres obres que estan en marxa en aquest sentit, d’enllaçar amb itineraris per a vianants i bicicletes els municipis de la comarca, és la darrera fase de l’itinerari entre Vilafranca, Olèrdola i Santa Margarida i els Monjos. El tram sobre el que s’està actuant ara transcorre íntegrament pel municipi de Santa Margarida i els Monjos i va des de la rotonda de l’Escarabina, a l’entrada del poble, fins a l’alçada de la masia de Mas Pujó.

Subscriu-te al butlletí

Subscriu-t'hi: