Dimarts, 23 d'abril de 2024
En directe: Penedès Televisió
En directe: Ràdio Vilafranca

Desapareixen les darreres cabines de peatge a l’Alt Penedès

El desmantellament de les instal·lacions de peatge va començar primer a Gelida i després a Sant Sadurní d’Anoia per continuar a Vilafranca.

El passat 31 d’agost del 2021 va finalitzar la concessió de l’autopista AP-7 Tarragona – La Jonquera, que va suposar deixar lliure de peatge 258 quilòmetres d’autopista a Catalunya. Des de la finalització de les concessions, el Ministeri de Transports, Mobilitat i Agenda Urbana ha estat treballant per adequar les autopistes a la seva nova realitat. Uns treballs que inclouen el desmantellament de les instal·lacions de peatge.

Aquesta nit de 21 de març, entre les onze de la nit i les sis de la matinada, s’ha tallat el trànsit a la sortida 30, de Vilafranca Sud – Santa Margarida i els Monjos, per a procedir al desmuntatge de les casetes. Els treballs continuaven aquest matí de dimarts ja amb el trànsit obert. Aquestes cabines són les darreres que quedaven a la comarca de l’Alt Penedès. El desmantellament de les instal·lacions de peatge va començar primer a Gelida i després a Sant Sadurní d’Anoia per continuar a Vilafranca, on es van desmuntar les de la sortida Vilafranca Nord els dies 7 i 8 de març; les de Vilafranca Centre dilluns i dimarts passat; i, finalment, entre ahir i avui ha tingut lloc el desmantellament de les cabines a Vilafranca Sud.

Va ser a l’Alt Penedès, fa més de dues dècades, on es va iniciar una campanya per reclamar la supressió dels peatges. El gelidenc Jordi Carrillo va ser el principal impulsor de la plataforma contra els peatges Consorci Xarxa Viària, que es va concretar en la Declaració de Gelida, signada el 6 d’octubre del 1998 per setze ajuntaments, quatre consells comarcals, les dues associacions municipalistes de Catalunya, tres cambres de comerç i altres entitats de diferents àmbits.

Subscriu-te al butlletí

Subscriu-t'hi: