Dilluns, 4 de Juliol de 2022
En directe: Penedès Televisió
En directe: Ràdio Vilafranca

Fer la ciutat atractiva i personalitzar l’oferta, clau per mantenir l’activitat comercial

El director general de Comerç de la Generalitat, Jordi Torrades, va visitar aquest dimecres Vilafranca amb la finalitat de conèixer la realitat comercial de la ciutat.

Torrades va estar acompanyat per l’alcalde de Vilafranca, Pere Regull, i el regidor de Promoció Econòmica i Comerç, Joan Manel Montfort. Van fer un recorregut pel nucli històric de Vilafranca on va veure in situ les noves jardineres a la plaça de la Constitució. També van visitar el Mercat de la Carn i la renovada plaça de l’Oli. Posteriorment també va mantenir una reunió a la Casa de la Vila amb representants de les associacions de comerciants de Vilafranca. Torrades destaca que el seu objectiu és potenciar el model català de comerç que passa sobretot per un comerç de proximitat.

L’alcalde Pere Regull assenyala que el comerç de proximitat està en un moment delicat, agreujat per la COVID i l’auge del comerç electrònic, i que li cal un suport per mantenir una activitat econòmica important per la vila.

Regull demana a les administracions superiors l’ajuda per a potenciar aquest model de comerç que dona vida a la ciutat. Per la seva part el regidor de Promoció Econòmica i Comerç, Joan Manel Montfort, explica que a Vilafranca hi ha un comerç viu amb grans marques i comerç local amb personalitat. També destaca que es voldria tenir més oferta i que preocupen els locals buits. Per això, l’any passat es va fer la campanya Vilafranca Aparador d’Art Contemporani per donar visibilitat a aquests locals i incentivar-ne l’ocupació. La competència comercial és molt gran i calen propostes per fer més atractiva la visita a la ciutat.

Parlant amb la presidenta de l’Associació Centre Vila, Marta Vivas, es constata que els comerciants són conscients de les dificultats del moment i de com cal fer-hi front.

Un problemàtica que dificulta el comerç de proximitat és el preu dels lloguers dels locals.

Tant l’administració com les associacions de comerciants són conscients de les fugues que poden generar altres ciutats més grans i el comerç electrònic. Per això treballen que mantenir una oferta atractiva basada en la qualitat de l’entorn i la singularitat.

Subscriu-te al butlletí

Subscriu-t'hi: