L’any 2020 van morir a l’Alt Penedès un 20% de persones més que a l’any anterior
L’any de l’esclat de la Covid, el 2020, a l’Alt Penedès van morir 1.071 persones, el que suposa un 20% més a que a l’any anterior, quan van morir 892 persones.
Aquestes són dades que ha publicat l’IDESCAT i que, com en el conjunt de Catalunya, constaten els greus efectes del coronavirus entre la població. Tot i això el Penedès junt amb el Camp de Tarragona i les comarques gironines, és dels llocs on es van registrar les taxes brutes de mortalitat més baixes. L’any 2020 es van registrar a Catalunya 79.784 defuncions. En relació amb el 2019, es va registrar un augment del 23,6% en termes relatius. Les comarques on més morts es van registrar van ser el Bages, el Pallars Jussà, el Barcelonès i l’Anoia.
A l’abril va ser quan més decessos es van registrar, concretament a l’Alt Penedès 196 sent el mes amb major diferència respecte a l’any anterior, amb un increment del 139%.
Pel que fa al lloc de les defuncions el 50’9%, es va produir en centres hospitalaris, un 24’2% a domicilis particulars i un 17’7 a les residències sociosanitàries.