Dissabte, 24 de Juliol de 2021
En directe: Penedès Televisió
En directe: Ràdio Vilafranca

Al voltant del 70% de persones grans pateixen la bretxa digital

Les gestions bancàries, administratives o de salut són, ara per ara, les grans dificultats que es troben els pensionistes.

La fractura digital és la divisió entre diferents sectors socials pel que fa al seu accés i domini de les noves tecnologies. I les persones grans són un dels col·lectius més afectats per aquesta fractura. De fet, tal i com explica el tècnic del servei d’atenció a les persones grans i a la dependència Francesc Sáez, la gent gran té dos factors en contra: l’edat i la qüestió econòmica. Dos factors que els porten directament a patir aquesta bretxa digital.

Des del servei expliquen que, a nivell general, el 70% de persones grans pateixen fractura digital. Segons dades de l’Institut Nacional d’Estadística, un 63% de la gent gran entre 65 i 74 anys han utilitzat internet. La bretxa es produeix, fonamentalment, en els majors de 74 i es dispara en els majors de 84 anys. La Montserrat Rosell Mata és un clar exemple. Mai ha fet servir les noves tecnologies i ens explica quines són les principals dificultats que s’hi troba a causa d’això.

Amb la pandèmia s’ha incrementat la fractura digital degut a que les administracions i la banca, entre altres sectors, ha bolcat els seus esforços en infraestructures digitals en detriment de l’atenció personalitzada i presencial. A CCOO han iniciat una campanya per denunciar aquesta bretxa digital que ha començat pel sector de la banca i continuarà per altres àmbits i administracions. Des de la secció de pensionistes de CCOO a l’Alt Penedès, Garraf, Anoia i Baix Llobregat, Dolors Villaró, explica les propostes que plantegen.

Per a completar aquesta notícia hem contactat amb Banc Sabadell i Caixabank i malgrat no han volgut fer declaracions públiques ens han facilitat algunes explicacions. Des de Banc Sabadell expliquen que «estan fent molts esforços per no tancar oficines i seguir acompanyant les persones grans en les seves gestions, malgrat que el món ens porti cap a la digitalització» Afegeixen que «l’any passat van emprendre algunes accions com trucar als pensionistes per evitar-los els desplaçaments a l’oficina». D’altra banda, segons fonts de Caixabank, «l’entitat està sensibilitzada amb l’atenció dels clients sèniors a les oficines i per això ha creat la figura del conseller sènior, que està a disposició dels clients de més edat». Recomanen també a la gent gran que «demanin cita prèvia per a dotar-los d’una atenció prioritària i evitar així que hagin de fer cues».

Subscriu-te al butlletí

Subscriu-t'hi: