Divendres, 19 d'abril de 2024
En directe: Penedès Televisió
En directe: Ràdio Vilafranca

El Consorci de Promoció Turística aposta per seguir posicionant el Penedès

El Consorci de Promoció Turística del Penedès treballarà per seguir posicionant el Penedès en tota la seva singularitat, malgrat el context.

Tot i que l’escenari que planteja l’any 2021 és incert, el Consorci de Promoció Turística del Penedès vol continuar treballant per posicionar el Penedès en tota la seva singularitat. Així ho marca el pla d’accions 2021 de l’ens, que va ser presentat en una sessió telemàtica a finals de gener.

La directora del consorci, Núria Sala, destaca que el perfil de turista d’aquest any tornarà a ser el d’un turista de proximitat per les restriccions generades per la pandèmia. Però el Penedès és un territori capaç d’oferir activitats atractives en qualsevol època de l’any i per a totes les edats. L’oferta a l’aire lliure, la vinculada a la bicicleta i el senderisme, la xarxa d’àrees d’autocaravanes o les activitats relacionades amb la vinya i el vi són alguns dels principals atractius a seguir explotant.

Tal com s’ha demostrat durant el 2020, la capacitat d’adaptació de les empreses i ajuntaments tornarà a ser cabdal. En aquest sentit, hi ha noves accions previstes per coordinar esforços i saber entendre el model turístic diferent que ha originat la situació sanitària. Per exemple, es donarà un impuls a la Ruta del Vi, integrada per unes 200 empreses associades.

Durant el 2020, el Consorci de Promoció Turística del Penedès ha hagut de treballar per adaptar-se a la situació i poder garantir l’execució de les accions previstes.

L’objectiu principal ha estat fer costat al sector turístic de la destinació, amb una tasca d’informació i acompanyament constant, l’adaptació de les sessions formatives i de transferència al format digital i la coordinació amb la resta d’entitats turístiques per optimitzar les accions.

Com a conseqüència de la pandèmia, la facturació anual del Consorci ha patit una important davallada: dels gairebé 41.000 euros del 2019 als 11.500 d’aquest 2020. També ha caigut el nombre de clients, passant dels 1.878 del 2019 als 549 del 2020.

Subscriu-te al butlletí

Subscriu-t'hi: