Dissabte, 22 de Gener de 2022
En directe: Penedès Televisió
En directe: Ràdio Vilafranca

Aconsellen contactar amb els comerços per gestionar canvis en l’actual situació de confinament

La normativa marca 15 dies per poder canvis o devolucions en les compres, però les actuals restriccions en la mobilitat i el tancament dels comerços el cap de setmana ho dificulten.

Aquestes primeres setmanes de gener acostumen a generar força moviment de canvis en els comerços, fruit dels regals de Nadal. Normalment s’estableixen 15 dies per tal de poder fer aquest canvi; però l’actual situació de confinament municipal en vigor des del passat 7 de gener dificulta que gent de fora de Vilafranca pugui acostar-se a les botigues per fer aquesta gestió.

Des de l’Oficina Municipal d’Informació al Consumidor de l’Ajuntament de Vilafranca, la tècnica de consum Gabi Giralt, apunta que el més aconsellable és posar-se en contacte amb el establiment per gestionar si es pot allargar el termini per fer el canvi. Giralt remarca la importància de fer aquesta gestió a través d’algun sistema que permeti que en quedi constància, per exemple per correu electrònic.

Sobre aquesta qüestió, la presidenta de l’Associació de Comerciants Centre Vila, Marta Vivas, explica que no hi ha una normativa o reglamentació en aquest cas concret, provocat per la pandèmia. Vivas comenta que el comerç local s’ha anar readaptant constantment a les noves situacions, i que en aquest cas també ho fan. Recomana també posar-se en contacte amb l’establiment en concret per tal d’explicar la situació.

En el cas de les compres a través del comerç electrònic en principi no es genera aquest problema, ja que es pot fer el canvi o devolució en els 14 dies següents a rebre el producte. Això sí, Gabi Giralt remarca que cal haver revisat les condicions específiques que estipula cada plataforma o comerç en aquest tipus de venda per evitar sorpreses.

En relació al comerç electrònic, Giralt apunta que en els darrers anys ha crescut el nombre de consultes que reben, sobre tot fent referència a queixes relacionades amb la qualitat del producte o les característiques que potser no són les que estaven anunciades. D’altra banda, Giralt vol deixar clar que els comerços no tenen cap obligació de retornar l’import de la compra, i que poden fer-ne un val.

Aquesta situació provocada per el confinament municipal de dilluns a diumenge, se suma al fet que fins el proper 24 de gener els comerços no essencials estan tancats els caps de setmana complicant encara més que els clients de fora de Vilafranca puguin fer aquestes gestions en els comerços de la vila.

Subscriu-te al butlletí

Subscriu-t'hi: