Dimarts, 1 de Desembre de 2020
En directe: Penedès Televisió
En directe: Ràdio Vilafranca

L’Ajuntament de Vilafranca explica que només es rebutja un 1% de les demandes d’empadronament

L’equip de govern considera que no hi ha justificació per dir que es posen impediments a la tramitació del padró, ja que és un procediment molt tècnic i administratiu en que no s’interfereix.

La tramitació del padró municipal ha generat en les darreres setmanes debat en diferents municipis, i per exemple va ser motiu de diferents interpel·lacions al govern municipal en el darrer ple de l’Ajuntament de Vilafranca.
En aquest sentit el regidor de Serveis Centrals, Aureli Ruiz, explica que la llei és molt clara en relació a la documentació que cal per acreditar que es resideix on es vol ser empadronat. Escriptura de propietat, contracte de lloguer, o un acord amb el propietari són els principals documents que es poden presentar; però que sovint tècnics municipals han de fer una comprovació presencial per garantir la residència. Ruiz apunta que l’any passat es van tramitar 2819 empadronaments, i que se’n van rebutjar aproximadament un 1%.
En els casos en que no es poden acreditar situacions de residència, des de Serveis Socials es fan també gestions per garantir l’accés a prestacions bàsiques com poden ser escolarització, aliments o sanitat.
Ruiz remarca que des de l’Ajuntament no es posen impediments a l’empadronament, que és un procés molt tècnic i en que l’equip de govern no intervé pràcticament mai. El regidor apunta però que en algunes situacions sí s’actua, per exemple en casos d’ocupacions violentes, que generen conflictivitat amb els veïns o on es sospita que actuen màfies.
Des del govern es considera que en aquestes situacions no s’ha de facilitar l’empadronament.
Diàriament l’Oficina d’Atenció Ciutadana de l’ajuntament de Vilafranca acull una desena de tràmits relacionats amb el padró, ja siguin altes, baixes o modificacions de domicili.

Subscriu-te al butlletí

Subscriu-t'hi: