Dijous, 25 d'abril de 2024
En directe: Penedès Televisió
En directe: Ràdio Vilafranca

L’INCAVI reivindica els productes de proximitat per reduir afectació del COVID-19 als cellers

De fet, actualment l’INCAVI està estudiant la creació d’una marca conjunta de vins catalans per promoure el consum de vi de proximitat i que serveixi de paraigua per totes aquelles promocions i campanyes enfocades a reactivar el consum de vi elaborat a Catalunya. Els punts essencials d’aquesta marca es van definir durant una sessió de treball del grup de Comunicació i Cultura del Vi del simposi Vins Vinents.

A causa de la crisi sanitària del COVID-19, els 800 cellers de vi i de cava de Catalunya s’han trobat una davallada important de les seves vendes, sobretot aquelles destinades al canal de la restauració. Cal tenir en compte que el 40% de la comercialització de vins i caves catalans es destina al canal d’hostaleria i restauració. Tot i que part del consum que es feia en aquests establiments s’ha derivat al canal d’alimentació (supermercats i botigues), una part important d’aquestes vendes s’està perdent. També cal valorar que molts cellers petits i mitjans s’enfocaven principalment a la restauració, a través de distribuïdors que molts d’ells han parat la seva activitat, i que difícilment accedien al canal d’alimentació i menys al de la gran distribució.
Aquests darrers dies també s’ha vist un increment la venda de vi per internet i cellers i Denominacions d’Origen han engegat iniciatives per fer arribar de forma directa els seus vins al consumidor.

Des del DARP, a través de PRODECA i amb el suport de l’INCAVI, s’ha posat en marxa, per una banda un espai de consulta sobre totes les mesures econòmiques que han pres totes les administracions i un espai d’assessorament per productors i per altra banda s’ha engegat la plataforma #AlimentsDeProp on, a través de Twitter es facilita el contacte entre consumidors i productors dels productes procedents de la terra (inclosos vins i caves), la ramaderia i el mar.

A banda de totes aquestes iniciatives i mesures de caràcter general per a tots els agents econòmics que van desplegant les administracions, segons l’INCAVI «serà important que, un cop finalitzi l’estat d’alarma, es reactivin de nous les vendes de vi i cava en els propers mesos» Per això, creuen que «caldrà desplegar accions de promoció conjuntament amb les DO i les empreses». De fet, actualment l’INCAVI està estudiant la creació d’una marca conjunta de vins catalans per promoure el consum de vi de proximitat i que serveixi de paraigua per totes aquelles promocions i campanyes enfocades a reactivar el consum de vi elaborat a Catalunya. Els punts essencials d’aquesta marca es van definir durant una sessió de treball del grup de Comunicació i Cultura del Vi del simposi Vins Vinents.

Al mateix temps, des de l’INCAVI també s’està treballant amb els agents del sector per tal de posar en marxa mesures per reequilibrar l’oferta de raïm, en els casos d’excedents com en el sector del cava, a causa del COVID-19 poden ser encara més elevats.

Subscriu-te al butlletí

Subscriu-t'hi: