Dijous, 28 de març de 2024
En directe: Penedès Televisió
En directe: Ràdio Vilafranca

L’OAC de l’Ajuntament de Vilafranca obre amb un nou accés des del carrer i amb més espai

Després d’11 mesos d’obres s’ha obert el nou accès directe a l’Oficina d’Atenció Ciutadana de l’Ajuntament, que ha ampliat el seu espai i millora l’atenció que es presta als ciutadans.

La setmana passada es va obrir el nou accés a l’Oficina d’Atenció Ciutadana de l’Ajuntament de Vilafranca des de la plaça de la Vila. Entrant per aquest nou accés s’hi troba la màquina expenedora de tiquets de torn i també un taulell on el ciutadà o ciutadana rep una primera atenció.
El regidor de Serveis Central, Aureli Ruiz, comentava que un dels principals objectius amb la reforma que s’ha fet era guanyar espai tant per atendre els ciutadans com per els propis treballadors.
Les obres de reforma han tingut una durada d’uns 11 mesos i han servit per simplificar les circulacions interiors de la planta baixa i la comunicació amb l’ascensor. També han comportat la recuperació dels arcs de pedra de la planta baixa així com la visió de les antigues sitges i restes arqueològiques.
En total, la superfície reformada ha estat de 482,00 m2. La superfície útil de la sala d’espera ha més que duplicat la superfície, passant de 20 m2 a 52 m2, mentre que l’OAC ha ampliat la seva superfície de 100 m2 a 144 m2 passant de 5 a 10 punts d’atenció personalitzada a la ciutadania.
Per a la finalització completa del nou espai, properament s’hi ubicarà un nou taulell de control i informació i s’ampliarà i es renovarà part del mobiliari de la sala d’espera. També està previst obrir properament dins l’OAC un punt d’atenció específic per a l’empresariat amb el nom d’Oficina d’Atenció a l’Empresa. També està previst habilitar un punt on les persones que no disposin d’Internet a casa pugui fer personalment els seus tràmits a l’Ajuntament amb l’assessorament del personal de l’OAC.
L’horari de l’OAC és de dilluns a dijous de 9 del matí a 2 del migdia i de 2/4 de 5 a 7 de la tarda; i els divendres i vigílies de festius només en horari de matí.
Els tràmits més habituals de l’OAC són la gestió del padró municipal d’habitants, els certificats i volants d’empadronament i de convivència, el registre general dels documents que es presenten davant l’Ajuntament com ara instàncies, permisos, al·legacions de multes, queixes i/o suggeriments, recursos, canvis de titularitat de nínxols, entre altres; la tramitació del Carnet Blanc per a la gent gran o pensionistes i l’obtenció del certificat digital idCAT.

Subscriu-te al butlletí

Subscriu-t'hi: