Divendres, 19 d'abril de 2024
En directe: Penedès Televisió
En directe: Ràdio Vilafranca

La remodelació de l’estació de Renfe permetrà completar la urbanització de la llosa de les vies

Renfe té a Catalunya 150 estacions i un pla de millora. La de Vilafranca ha entrat en el grup de les 35 primeres, amb un projecte que surt a licitació per 3’6M€ i un termini d’execució de 15 mesos.

El portaveu del govern de l’Ajuntament de Vilafranca, Aureli Ruiz, i el tinent d’alcalde i regidor d’Urbanisme, Francisco Romero, han donat detalls de la licitació que ha fet Renfe de la remodelació de l’estació de trens. Alhora també han explicat com aquesta obra permet afrontar finalment la urbanització total de la llosa de cobertura de les vies.
Francisco Romero ha recordat que l’edifici de l’estació és del 1865 i està protegit. També ha destacat que l’estació té un us diari de més de 6.000 passatgers.
Renfe té a Catalunya 150 estacions i un pla de millora. La de Vilafranca ha entrat en el grup de les 35 primeres, amb un projecte que surt a licitació per 3’6M€ i un termini d’execució de 15 mesos.
L’objectiu principal del projecte és la millora en l’accessibilitat i una remodelació integral de l’edifici.

Francisco Romero remarca que la passarel·la s’urbanitzarà de manera que es diferencii el pas dels veïns, amb l’entrada a l’estació.

Es treballarà en la supressió de barreres, la millora de la il·luminació i el paviment, i la reforma dels lavabos per fer-los també accessibles.
A més s’integrarà l’edifici històric amb altres equipaments situats a la passarel.la amb un edifici modern amb molt de vidre.
El projecte de reforma d’estació permet al govern de Vilafranca poder planificar definitivament la urbanització total de la llosa de cobertura de les vies. Fins ara s’ha projectat la urbanització del carrer del Comerç del cantó de les naus amb un pressupost de 2’5M€ que es podrà licitar i iniciar l’any vinent.
Aureli Ruiz apunta que ara ja es podrà també afrontar la resta del carrer, la de la banda de l’estació, amb l’objectiu de completar tota la urbanització durant aquest mandat.
Ruiz destaca que entre la inversió de Renfe a l’estació i el que preveu l’ajuntament en dues fases, s’arribarà a una inversió propera als 9M€ en aquesta zona.
Quedaran pendents altres aspectes de millora en comunicació viària. Per exemple el número de trens que circulen cap a Barcelona, decisió de Renfe condicionada a les obres de soterrament de Sans que podrien començar properament. O la parada de trens regionals a Vilafranca, aprofitant les vies de l’AVE, un tema que caldrà continuar negociant amb el proper govern de l’estat.

Subscriu-te al butlletí

Subscriu-t'hi: