Dimecres, 21 d'Agost de 2019
En directe: Penedès Televisió
En directe: Ràdio Vilafranca

L’autisme ha centrat una conferència organitzada per l’Escola de Pares i Mares del Penedès

La conferència estava protagonitzada per Maria Portella i Miquel Segalés.

Amb la voluntat d’aportar coneixements veraços sobre l’autisme, l’Escola de Pares i Mares del Penedès va organitzar dissabte al matí una doble conferència sota el títol ‘L’autisme, més enllà d’una diferència’.

La neuropsicòloga i cap del grup de recerca en trastorns psiquàtrics de l’Hospital Sant Pau de Barcelona Maria Portella és mare d’un nen amb autisme i autora del llibre ‘Mundos invisibles. El espectro autista explicado por una madre neurocientífica’. Portella explicava abans de la conferència que cal visibilitzar l’autisme i explicar-lo com una condició del neurodesenvolupament perquè les persones que tenen aquesta condició poden tenir una vida plena i adaptada si la societat els ho permet.

Portella defensa que la societat és capaç de donar resposta i sortida a les persones amb autisme amb el coneixement adequat.

La doble conferència va comptar també amb la intervenció de Miquel Segalés, diagnosticat amb Síndrome d’Asperger i estudiant d’Integració Social. Segalés explicava que hi ha molta incomprensió davant les persones amb autisme. Una incomprensió que es pot combatre amb coneixement.

Segalés és autor del llibre ‘El camino de la vida’, en el qual relata, basant-se en la seva pròpia experiència i en un format de novel·la, les aventures i desventures d’un nen que és diagnosticat amb Síndrome d’Asperger amb nou anys.

Programació

Ràdio Vilafranca

01:00
Penedès d'estiu
Magazín d'estiu, amb Clàudia Climent
04:00
Al teu aire
Radiofórmula amb Àlex Santamaria
07:00
Notícies en xarxa
Informació general

Penedès Televisió

02:00
L'informatiu
L'actualitat diària de Vilafranca i el Penedès
02:30
Va de castells
Informació castellera amb Sergi Ansón i Pep Ribes
03:00
L'informatiu
L'actualitat diària de Vilafranca i el Penedès

Subscriu-te al butlletí

Subscriu-t'hi: