Dissabte, 20 d'abril de 2024
En directe: Penedès Televisió
En directe: Ràdio Vilafranca

La comissió de territori del Parlament debat aturar l’extensió del quart cinturó al Penedès

El diputat de Catalunya en Comú David Cid defensa al Parlament que l’extensió del quart cinturó no és necessària ni volguda al Penedès.

La seu de Vilafranca en Comú va acollir aquest dimarts a la tarda una roda de premsa per presentar la proposta de resolució sobre el quart cinturó entre Abrera i Sant Sadurní que es debat al Parlament de Catalunya. A banda dels regidors vilafranquins, van assistir a la roda de premsa representants d’ICV de Gelida i Sant Sadurní i el diputat del Parlament de Catalunya David Cid, representant de Catalunya en Comú Podem a la comissió de territori. Els Comuns i les candidatures d’Entesa estan preocupats perquè el pla d’infraestructures de l’eix Abrera – Martorell insinua l’extensió de la B-40 o quart cinturó pel Penedès, quan al territori «hi ha consens en el sentit que aquesta és una infraestructura que no es considera necessària». A més, el pla territorial del Penedès encara s’està elaborant i hi ha previstos canvis substancials en les infraestructures.

Cid apunta que el seu grup parlamentari està en negociacions amb el PSC i amb els grups del govern, ERC i Junts per Catalunya, per retirar del pla director urbanístic de la ròtula Abrera – Martorell l’extensió del quart cinturó al Penedès. El diputat apunta que els grups del govern posen el focus en la proposta del Ministeri de Foment respecte aquesta infraestructura que també hi ha sobre la taula de fa anys però insisteix a que la Generalitat es posicioni clarament contra l’extensió de la B-40 al Penedès.

El regidor de Vilafranca en Comú Toni Peñafiel manifesta la seva preocupació pel fet que s’estan prenent decisions en altres escenaris més enllà del Penedès, que no inclouen la participació ciutadana i que obvien el treball que s’està fent per elaborar el Pla Territorial.

Segons Peñafiel, abans d’invertir diners de la ciutadania en aquesta infraestructura, s’haurien de valorar els efectes de la possible gratuïtat de l’AP-7, pel que fa a les infraestructures viàries, i del tercer fil o la possible ampliació dels serveis de tren entre Vilafranca i Barcelona i entre Vilafranca i Martorell, en l’àmbit ferroviari.

Subscriu-te al butlletí

Subscriu-t'hi: