Dimarts, 19 de març de 2024
En directe: Penedès Televisió
En directe: Ràdio Vilafranca

El treball per projectes es consolida a les escoles

Les escoles vilafranquines treballen cada cop més per projectes i amb una participació més activa de l’alumnat.

El procés de transformació de l’escola tradicional és una tendència generalitzada. El treball per projectes, una participació activa de l’alumnat i una major flexibilitat són algunes de les característiques dels nous models d’ensenyament que també s’estan duent a la pràctica a les escoles de Vilafranca i que es continuen impulsant en l’inici d’aquest nou curs escolar.
A Vilafranca, les escoles de primària han començat el curs pràcticament al cent per cent de la seva activitat i ocupació, com explica el director de l’escola Baltà Elias Paton Felices.

En el cas del Baltà, els nens i nenes que s’incorporen a l’escola als seus dos grups de P3 segueixen un període d’adaptació de tres dies. Durant els dos primers, es fan dues hores amb la meitat de cada grup i, el tercer dia, dues hores amb els dos grups complets. El quart dia ja funcionen amb normalitat.

A l’escola Baltà Elias, amb 450 alumnes i una trentena de professors i professores, afronten el curs 2018 – 2019 com un curs important en la consolidació del seu procés de transformació, sobretot en l’àmbit pedagògic.

Felices creu que aquesta transformació és generalitzada i afegeix que cada centre adapta el procés al seu ritme i a la seva manera de fer. El director del Baltà apunta que són propostes diferents però que comparteixen un mateix “nucli de filosofia educativa” amb una participació més activa de l’alumnat i un sistema més flexible.

D’altra banda, al Baltà compten aquest curs amb un nou recurs del Departament d’Ensenyament per fer complir el decret d’inclusió. Es tracta del SIEU, el Suport Intensiu per a l’Escolarització Inclusiva, les antigues USEE.

El curs ha començat aquest dimecres amb normalitat. A Vilafranca hi ha 10 escoles que imparteixen ensenyaments de segon cicle d’educació infantil i d’educació primària, de les quals 6 són centres públics i 4 són centres privats concertats. Pel que fa a l’educació secundària obligatòria, s’imparteix a 4 instituts públics i a 4 de privats concertats.

Subscriu-te al butlletí

Subscriu-t'hi: