Divendres, 29 de març de 2024
En directe: Penedès Televisió
En directe: Ràdio Vilafranca

VeC planteja el present i futur del transport ferroviari al Penedès en un debat a l’Escoxador

El debat va comptar amb experts en tema de transport públic, i es van plantejar algunes de les problemàtiques ja històriques a Vilafranca en relació al transport per ferrocarril.

Vilafranca va ser de les primeres ciutats catalanes a disposar d’estació ferroviària i de tren que ens connectava amb Barcelona i Tarragona. Malgrat els avenços tecnològics que s’han produït en el segle i mig que ha transcorregut entre el 1865 i l’actualitat, avui els trens de passatgers a Barcelona triguen el mateix que trigaven fa cinquanta anys.
Vilafranca té molts temes pendents relacionats amb la xarxa ferroviària: la millora del servei de rodalies R4, la connexió amb Tarragona i l’Autònoma, el pas i la parada de trens regionals, l’intercanviador, la reforma total de l’estació i de la platja de vies o el cobriment de la via fins el pont de Moja entre altres.
Des de la Plataforma pel Transport Públic, una entitat que treballa des de fa 25 anys en defensa de l’equilibri i accessibilitat arreu de Catalunya del transport públic, expliquen que al llarg d’aquests anys s’ha anat modificant la mentalitat i que cada cop és més clar que el transport col·lectiu és el futur.
Sobre el Penedès, el president de PTP considera que hi ha molt de potencial, però que al mateix temps hi ha mancances molt importants de connectivitat entre serveis, de poca coordinació i accessibilitat al transport públic.
Entre els ponent hi havia també Fèlix Alonso, alcalde d’Altafulla i diputat d’En Comú-Podem al Congrés i gran coneixedor del transport ferroviari i dels projectes d’ADIF.
Ell explicava que durant molts anys s’ha pensant només en l’AVE, i que sembla que ara aquesta tendència podria canviar per aportar per les rodalies i la mitja distància que són els serveis que utilitza la majoria de la població..
El debat es va fer dilluns a la tarda a l’Escorxador, i entre altres també hi era l’arquitecte i urbanista Pep Soler, que recordem també havia estat regidor d’urbanisme de l’Ajuntament de Vilafranca.
Sobre la taula es va posar temes com ara la durada i freqüència dels viatges en tren des de Vilafranca cap a Barcelona, o la dificultat de l’enllaç cap a Tarragona.

Subscriu-te al butlletí

Subscriu-t'hi: