Dimecres, 6 de Juliol de 2022
En directe: Penedès Televisió
En directe: Ràdio Vilafranca

La urbanització de la llosa sobre les vies abordarà l’entorn del carrer Papiol

En general, es tracta d’aplicar a aquesta zona el mateix model que s’ha seguit al passeig Rafel Soler.

Després de completar la urbanització sobre la llosa de les vies del tren al Paisatge Rafel Soler i de l’actuació que s’està fent sobre el nus del carrer Santa Digna i la carretera de Vilanova, el projecte continuarà properament a l’entorn del carrer Papiol. L’Ajuntament de Vilafranca està desenvolupant la urbanització de la cobertura de les vies per fases i ha d’obviar, de moment, l’estació de trens i el seu entorn immediat a l’espera del pronunciament d’Adif sobre la seva remodelació.

D’altra banda, l’equip de govern ja va anunciar aquesta mateixa setmana que, un cop acabi l’actuació sobre el carrer Papiol, el següent pas serà la nova urbanització del carrer Comerç.
En el cas de Papiol, l’actuació afectarà 19.500 metres quadrats, entre el propi carrer Papiol, la llosa sobre les vies que hi ha de l’avinguda de Barcelona al carrer Mossèn Trens, la zona del Pont del Carril i fins al carrer Comerç.

En general, es tracta d’aplicar a aquesta zona el mateix model que s’ha seguit al passeig Rafel Soler: amb ampliació de voreres, carril bici, enjardinament i la instal·lació de mobiliari urbà i enllumenat.

En aquest cas, però, es preveu la construcció d’una zona de jocs infantils sobre la llosa, donant continuïtat a la plaça Torras i Bages.

El carrer Papiol, de la plaça Torras i Bages a Cid, perdrà la filera d’aparcament a tocar dels edificis i s’habilitarà una zona d’aparcament provisional amb una vuitantena de places sobre el Pont del Carril. El carrer Papiol, que ara quedat tallat una mica més enllà de la plaça Torras i Bages, s’obrirà i tindrà continuïtat fins al carrer Mossèn Trens. En aquest tram s’aplicarà el doble sentit de circulació i els vehicles podran baixar per Mossèn Trens fins a l’Avinguda de Barcelona.

Pel que fa a l’aparcament soterrani que preveia el projecte de soterrament de les vies del tren, que té espai per a una centenar de places, el regidor ha explicat que és propietat d’Adif i que caldrà esperar per veure si es pot habilitar en el futur.

El cost aproximat d’aquesta fase de les obres ronda els 2 milions 300 mil euros i es preveu que els treballs s’allarguin durant vuit mesos des del seu inici.

Subscriu-te al butlletí

Subscriu-t'hi: