Dimarts, 29 de Setembre de 2020
En directe: Penedès Televisió
En directe: Ràdio Vilafranca

La Diputació de Barcelona apunta a la col·laboració entre municipis en matèria de consum

L’estudi analitza les principals categories de compra i consum.

El diputat de Comerç de la Diputació de Barcelona Isaac Albert i la cap del servei de Comerç Urbà Maite Bosch van ser aquest dijous al migdia al Consell Comarcal de l’Alt Penedès per presentar els resultats de la primera enquesta sobre hàbits de consum i compra a la demarcació de Barcelona; concretament les dades referents a l’Alt Penedès.

L’estudi analitza les principals categories de compra i consum i ho fa dividint la comarca en dos sistemes territorials: Mediona-Anoia, per una banda, i Vilafranca i els seus voltants més immediats, per l’altra.

A través d’enquestes telefòniques a les persones responsables de la compra de la llar, més de quatre-centes a la comarca, l’estudi posa un 6’32 sobre 10 a l’oferta comercial de l’Alt Penedès. El que més valoren les persones enquestades del comerç local són els horaris i la professionalitat del personal i el que consideren insuficient és l’oferta d’oci complementari a la compra. Segons l’estudi, l’oferta és bona i ben valorada però no és suficient perquè falta varietat.
Vilafranca, cap de comarca, té una valoració de 6’65, més a prop de la mitjana de la demarcació de Barcelona, i, segons l’enquesta, resulta especialment atractiva per a famílies amb fills. En el rànquing de ciutats comercials de la província, la capital de l’Alt Penedès ocupa la desena posició, un lloc destacat en competir amb ciutats més grans.

Maite Bosch resumia algunes de les principals conclusions de l’estudi, que també posa de manifest el pes del producte ecològic i de proximitat i del mercat no sedentari a la comarca.

Per la seva banda, Isaac Albert ha destacat que, si es volen fer polítiques de comerç efectives, és necessari abordar la col·laboració entre municipis en aquest àmbit.

El diputat ha assenyalat que la voluntat de la Diputació de Barcelona és seguir fent aquestes enquestes per anar veient com evolucionen les tendències de comerç en els pròxims anys i impulsar polítiques eficients.

Subscriu-te al butlletí

Subscriu-t'hi: