Divendres, 19 d'abril de 2024
En directe: Penedès Televisió
En directe: Ràdio Vilafranca
Finalitzar les obres del carril bici de Moja-Vilafranca, pendent del Ministeri de Foment

Finalitzar les obres del carril bici de Moja-Vilafranca, pendent del Ministeri de Foment

Els treballs no es poden enllestir en els ponts que creuen l’AP7 i la N-340 sense l’autorització del Ministeri de Foment, i tampoc es pot completar l’enllumenat del carril bici.

Les obres de construcció del carril bici i de vianants que ha d’unir Moja amb Vilafranca avancen a bon ritme. Bona part del gruix dels treballs ja s’han fet i entre els realitzats aquest mes de gener cal destacar el nou asfaltat de la carretera BV-2119. El traçat definitiu del carril bici i de vianants ja és prou visible en gairebé tot el seu itinerari, llevat de dos trams: els que passen pels ponts de l’autopista Ap7 i de la carretera N-340. Abans de fer les obres en aquests punts, són necessàries les pertinents autoritzacions provinents del Ministeri de Foment. Sense aquest permís no es pot procedir a completar el carril, tal i com assenyalen fonts de l’Ajuntament d’Olèrdola. No disposar d’aquestes autoritzacions també condiciona la realització dels treballs d’enllumenat del carril.
El carril bici i de vianants de Moja a Vilafranca suposa una inversió de mig milió d’euros, assumits per la Diputació. L’itinerari segueix el traçat de la carretera BV-2119 i té un recorregut d’un quilòmetre i 37 metres, des de la rotonda de la Ronda de Mar a Vilafranca fins a un nou accés amb pendent que connecta amb Moja per l’actual zona d’emergència de contenidors del carrer del Camp. En la majoria de seccions, l’amplada de l’itinerari és de dos metres i 10 centímetres. En els trams que travessen els ponts l’amplada prevista passarà a ser inferior que a la resta del carril. En el pont que travessa la N-340, serà d’un metre i 90 cm, mentre que en el tram que travessa el pont de l’autopista AP7, l’amplada prevista és de 1’30m.

Subscriu-te al butlletí

Subscriu-t'hi: