Diumenge, 25 d'Octubre de 2020
En directe: Penedès Televisió
En directe: Ràdio Vilafranca

Enoturisme Penedès presenta el pla d’accions 2018

Enoturisme Penedès es posa com a objectiu estratègic el posicionament del Penedès com a destí turístic “sostenible, responsable i de qualitat”.

Aquest dijous al matí s’ha presentat a l’auditori del Vinseum el pla d’accions 2018 d’Enoturisme Penedès. La presentació ha començat amb la benvinguda als assistents per part del president del Consorci de Promoció Turística del Penedès Sergi Vallès, que ha estat acompanyat pels presidents dels consells comarcals de l’Alt Penedès, el Baix Penedès i el Garraf. La composició de la taula responia a la voluntat del consorci de representar tot el territori i de sumar suports als municipis, entitats i empreses de les tres comarques.

Enoturisme Penedès es marca com a objectius estratègics posicionar el Penedès com a destí turístic, buscar l’excel·lència turística d’una destinació “sostenible, responsable i de qualitat” i consolidar la coordinació territorial.

Entre les accions concretes que s’han de desenvolupar durant aquest any, destaquen el projecte de crear un circuit especial per a autocaravanes, en el qual hi ha 12 municipis implicats; el projecte de benvinguda al turista; i el de la “tècnica compartida”, en el qual participaran de moment cinc municipis que compartirien la figura d’un tècnic de turisme.

El pla d’accions queda sota el paraigua del pla de màrqueting, que finalment s’ha pogut desenvolupar i que, segons la directora d’Enoturisme Penedès Núria Sala, s’ha pogut fer a gust de tothom.

Des del punt de vista de Sala, el Penedès està vivint un canvi en positiu que planteja un nou escenari en el que els municipis estan creant destinació.

Actualment formen part del consorci els tres consells comarcals, dues entitats privades, 41 ajuntaments -25 dels quals consorciats i 16 com a col·laboradors- i més de 200 empreses privades.
Durant l’acte d’aquest dijous ha tingut lloc també la presentació de les empreses que s’estrenen aquest 2018 com a associades a Enoturisme Penedès; la majoria de les quals eren cases de turisme rural i empreses de serveis turístics i productes relacionats amb el territori.

Pel que fa al pressupost, augmenta en un 14% respecte el de l’any anterior, situant-se en els 254.500 euros, un 79% del qual prové de fons públics i un 21% de fons privats.

L’acte de presentació ha començat amb un record per a l’ex treballadora d’Enoturisme Penedès Lídia Bosch, que va morir diumenge al vespre a causa d’una malaltia.

Subscriu-te al butlletí

Subscriu-t'hi: