Dissabte, 19 de Setembre de 2020
En directe: Penedès Televisió
En directe: Ràdio Vilafranca

El PSC reclama a la Generalitat un nou decret que eviti les injustícies en el transport escolar

Reclamen introduir el supòsit de distància i dificultat d’accés en el servei de transport escolar, ja que consideren que l’acutal decret discrimini usuaris dins del mateix centre.

La portaveu d’Ensenyament del grup parlamentari socialista, Esther Niubó, ha interpel·lat en el darrer ple celebrat al Parlament a la consellera d’Ensenyament, Meritxell Ruiz, per exigir l’actualització del decret de transport escolar abans de l’inici del curs 2017-2018. En aquest sentit reclamen introduir el supòsit de distància i dificultat d’accés en el servei de transport escolar perquè, ha ressaltat, els socialistes estan farts de conèixer casos on el transport escolar és imprescindible però no es garanteix.
Les Diputades Esther Niubó i Eva Martínez es van reunir prèviament al Parlament amb el secretari de política municipal de la federació socialista Alt Penedès-Garraf, Albert Tort, per comentar les mancances i injustícies que es produeixen en el servei de transport escolar i la seva incidència a diferents municipis de les nostres comarques.
La legislació actual defineix el servei de transport escolar en la modalitat d’obligatori i gratuït com aquell que s’adreça a l’alumnat que ha d’escolaritzar-se fora del seu municipi de residència, enlloc de tenir com a criteris la renda, la dificultat d’accés i la distància. En aquest sentit, Tort explica que la llei actual està desalineada amb la realitat territorial, perquè hi ha municipis amb nuclis dispersos allunyats del centre educatiu, i afegeix que això provoca que hi hagi alumnes i famílies que veuen amb impotència la injustícia de viure allunyats del centre escolar i no tenir el mateix dret de transport que altres alumnes que, tot i anar al mateix centre des de localitzacions similars, tenen transport escolar obligatori pel fet de viure en un municipi veí.

Subscriu-te al butlletí

Subscriu-t'hi: