Dissabte, 20 d'abril de 2024
En directe: Penedès Televisió
En directe: Ràdio Vilafranca

El PDeCAT planteja millores en la mobilitat del Penedès en clau de vegueria

L’intercanviador a La Granada per als trens regionals i un baixador de la línia d’alta velocitat als afores de Vilafranca són algunes de les demandes.

El Partit Demòcrata proposa millores que responguin a la nova estructura territorial de la vegueria: que connectin millor les quatre capitals de comarca, que comuniquin més fàcilment amb Barcelona i Tarragona i que treguin un major profit de les infraestructures que travessen el territori penedesenc.

En aquest sentit, el president de la federació del Penedès del PDeCAT Jaume Casañas ha explicat que plantegen demandes realistes.

Les propostes del PDeCAT en transport públic comencen amb la millora de la freqüència dels trens de rodalies de les línies R4 i R2 i la línia de ferrocarrils que uneix Igualada amb Barcelona. També plantegen l’intercanviador a La Granada per als trens regionals i un baixador de la línia d’alta velocitat als afores de Vilafranca.

L’alcalde de Vilafranca Pere Regull explica que el baixador podria donar servei a una massa crítica de mig milió de persones.

Des del Partit Demòcrata creuen que el proper desenvolupament del T-Mobilitat, un nou sistema de transport que permetrà calcular el preu del transport públic de manera personalitzada, deixarà de penalitzar els usuaris penedesencs que, fins ara, amb el sistema de zones tarifàries paguen proporcionalment més que altres usuaris catalans pels seus viatges. Amb T-Mobilitat, cada usuari pagarà en funció de les seves rutines de transport, dels quilòmetres recorreguts i de la freqüència amb que faci servir el transport públic. A la tardor de 2017 es farà una prova pilot a l’L9 del metro de Barcelona, un any després començarà la implantació al conjunt de l’ATM de Barcelona, Penedès inclòs, i, a la tardor de 2019, s’iniciarà el desplegament a tot Catalunya.
En el transport públic per carretera, des del PDeCat apostarien pel servei de Bus Exprés entre les quatre capitals de comarca.

Quant al transport privat, el PDeCAT demana que s’estudiï la possibilitat de desdoblar la C-15 entre Vilafranca i Igualada en aquells trams on l’orografia del terreny ho permeti. També recorden que les principals vies del Penedès, la N-340 i la C-31, estan saturades i que l’alternativa a través de les autopistes no ofereix descomptes per als usuaris penedesencs, com sí que ocorre a altres zones de Catalunya. En aquest sentit, valoren positivament la proposta del Departament de Territori i Sostenibilitat de la vinyeta, un sistema de pagament anual.

Subscriu-te al butlletí

Subscriu-t'hi: