Dissabte, 24 d'Octubre de 2020
En directe: Penedès Televisió
En directe: Ràdio Vilafranca

L’OMIC de Vilafranca ha detectat un increment de reclamacions relatives a clíniques dentals.

Les incidències més habituals estan relacionades amb algunes cadenes de clíniques dentals que fan campanyes molt agressives als mitjans de comunicació.

Són campanyes molt agressives als mitjans de comunicació, amb publicitat que anuncia preus molt baixos i descomptes o  “ajuts socials” que a l’hora de la veritat acaben sent molt més elevats,  pressupostos molt inflats que inclouen serveis no sol·licitats pels pacients, crèdits de finançament molt elevats que s’han d’acceptar immediatament i dels quals costa molt desistir-ne tot i que no es realitzin els serveis, dificultats per obtenir la factura o fulls oficials de reclamació/denúncia, etc.

L’OMIC recomana a les persones consumidores que no es precipitin a l’hora d’acceptar un pressupost, que comparin preus i ofertes de diferents clíniques, que sol·licitin informació prèvia sobre els materials emprats, les garanties atorgades, o les condicions de pagament.

A l’hora de contractar els serveis de qualsevol clínica dental es té dret a conèixer el nom i la titulació dels professionals sanitaris que atenen. La clínica dental ha de comptar amb un responsable sanitari. També es té dret a rebre informació sanitària, de manera comprensible i adequada a les nostres necessitats. Cal llegir atentament el full de consentiment informat que s’ha de signar abans de cada tractament i on ens han d’informar de les característiques del tractament i de les seves possibles conseqüències. També tenim dret a rebre un pressupost per escrit i la factura, el rebut o el justificant dels pagaments efectuats. En cas de trobar-se amb alguna incidència, cal demanar el full oficial de reclamacions de la Generalitat de Catalunya i deixar constància dels fets en el mateix establiment.

Subscriu-te al butlletí

Subscriu-t'hi: