Dijous, 28 de març de 2024
En directe: Penedès Televisió
En directe: Ràdio Vilafranca

FERRMED defensa la idoneïtat del Penedès per acollir una de les grans terminals de Catalunya

El president de l’associació, Joan Amorós, ha protagonitzat aquest dimecres al matí al Centre Àgora el Fòrum ADEPG davant d’empresaris, tècnics i polítics del Penedès.

Amorós presideix l’associació FERRMED, que treballa sobre el concepte d’un gran eix ferroviari de mercaderies Escandinàvia-Rin-Roine-Mediterrani Occidental. El president de FERRMED ha parlat de les possibilitats que tindria el corredor ferroviari mediterrani i de les traves, sobretot polítiques al seu parer, que s’estan trobant per desenvolupar el projecte. Amorós considera que el corredor mediterrani serà una realitat perquè el trànsit de mercaderies es concentra en aquest eix i les carreteres no el poden assumir. Per això creu que Catalunya s’ha de preparar per a convertir-se en un “gran hub de trànsit intercontinental”. FERRMED calcula que la posada en marxa del corredor suposarà un increment del 56% de la superfície logística i industrial a Catalunya. En aquest sentit, Amorós ha apuntat que caldrà planificar quatre grans terminals intermodals al territori, una de les quals hauria de estar situada al Penedès.

Les altres terminals, segons Amorós, podrien situar-se al Vallès Oriental, a la Catalunya Central i a Lleida. El president de FERRMED creu que la logística i la indústria són una oportunitat pel Penedès, en el sentit que permetrien diversificar la seva activitat.

Pel que fa a l’intercanviador entre la línia de tren convencional i l’alta velocitat, Amorós ha dit que seria lògic fer-lo al Penedès, on les vies estan juntes. L’intercanviador beneficiaria tant el trànsit de mercaderies com el transport de viatgers, perquè podria propiciar l’aturada de trens regionals a la zona i escurçar trajectes que fins ara només es poden fer amb el servei de rodalies. En qualsevol cas, l’associació no ha estudiat si aquest intercanviador s’hauria de situar a La Granada o a L’Arboç, una decisió que està a mans de la Generalitat.

Amorós també ha dit en el transcurs del Fòrum ADEPG que l’anomenat “tercer fil” està sortint molt més car que si es substituís l’ample ibèric de les vies per l’ample internacional poc a poc.

Subscriu-te al butlletí

Subscriu-t'hi: