Dimarts, 23 d'abril de 2024
En directe: Penedès Televisió
En directe: Ràdio Vilafranca

Proposta per la gratuïtat de l’autopista per als residents

El govern de la Generalitat ha fet arribar al Ministeri de Foment una proposta per fer gratuït pels residents el tram de l’AP-7 a les Terres de l’Ebre, el Tarragonès i el Penedès.

L’altre eix de la petició que s’ha fet a Madrid és la restricció del pas de camions per la N-340 al seu pas per aquests mateixos territoris obligant-los a desviar-se per l’autopista AP-7 amb bonificacions d’entre el 35% i un 50% del cost dels peatges. Segons han confirmat a l’ACN fonts municipals, la solució gironina, aplicada des de fa quatre anys a l’N-II, és la base de la proposta que el Govern ha traslladat finalment al Ministeri de Foment per descongestionar de trànsit pesant la carretera N-340. Els camions es desviarien cap a l’AP-7 entre Vinaròs i l’Hospitalet de l’Infant pel que fa a les Terres de l’Ebre i també entre Altafulla i Vilafranca del Penedès. En tots dos casos, els trajectes llargs tindran una bonificació de l’import dels peatges del 35%, descompte que en el cas del trànsit local arribaria al 50%. Addicionalment, la proposta inclou l’exempció dels peatges per als moviments interns per l’AP-7 que efectuïn els residents. En aquest cas, la bonificació es limitaria a un trajecte d’anada i tornada a la mateixa destinació.

Els consellers de Territori i Sostenibilitat i Interior, Josep Rull i Jordi Jané respectivament, acompanyats de càrrecs territorials de la Generalitat, van traslladar el plantejament als alcaldes en una reunió que va tenir lloc fa pocs mesos a la ciutat de Tarragona.

Ara, la proposta ja es troba sobre la taula del Ministeri de Foment, que ha de prendre una solució definitiva al respecte.

En el transcurs de la seva visita aquest matí a Sant Llorenç d’Hortons, el Conseller de Territori i Sostenibilitat Josep Rull ha explicat, però, que l’objectiu que es marca la Generalitat és un model conjunt similar al que s’aplica a països com Suïssa o Àustria. Una tarifa plana per l’ús de les autopistes.

Rull ha destacat també les conseqüències dels anomenats peatges a l’ombra que s’han aplicat quan la Generalitat no ha tingut fons per assumir la inversió en carreteres. Segons el Conseller, l’Eix Transversal, per exemple, havia de costar 710 milions d’euros i n’acabarà costant 3.300.

La gratuïtat del tram de l’autopista comprès entre Torredembarra i Vilafranca és un dels grans reclams al territori a causa de l’alta sinistralitat de la carretera N-340.

Subscriu-te al butlletí

Subscriu-t'hi: