Divendres, 29 de març de 2024
En directe: Penedès Televisió
En directe: Ràdio Vilafranca

El primer projecte de co-creació d’Ametller Origen destina els beneficis a l’Associació Live

Un grup de 10 persones, clients d’Ametller, ha estat un any treballant per treure al mercat un xarel·lo Penedès que destinarà el seus beneficis a l’Associació Live.

El mes de setembre de 2015 el Grup Ametller Origen va posar en marxa el seu Repte Vi 10, un repte de principi a fi i el primer projecte solidari i de co-creació en què una desena de clients que no es coneixien entre ells han estat participant i col·laborant per elaborar un vi blanc al Penedès.
Una tasca que han dut a terme durant un any a la Finca Mata d’Abelló, al terme de Gelida, on el grup té unes vinyes de més de cinquanta anys d’antiguitat que han donat el raïm per fer aquest xarel·lo que sortirà al mercat amb el nom de “Per l’amor de 10”. Figures com un enòleg, una actriu o un comercial passant per una perfumista-sommelier, han aportat un ampli coneixement al grup i una força indescriptible en la creació d’aquest vi.
Els protagonistes han viscut plegats totes les fases d’elaboració d’aquest xarel·lo penedesenc, des de la verema fins a la comercialització passant pel premsat, les seves respectives cates, l’embotellament, l’etiquetatge i sessions estratègiques de treball.
Com explica la responsable de comunicació d’Ametller Origen, Gemma Villaroya, s’ha fet una producció de més de 4.500 ampolles en una primera anyada que tindrà continuïtat.
Per els participants ha estat també tota una experiència, com explica la Núria Cruells, perfumista-sommelier, que ha ajudat a seguir tot el procés aromàtic del vi. A nivell personal remarca que a banda de l’experiència de fer un vi, el projecta va interessar-li per la finalitat solidària a la que es destinava.
Els qui també han participat han estat membres de l’Associació Live, la seva presidenta Cristina Porta concretament. Es mostra satisfeta d’aquesta iniciativa. A banda del valor emprenedor i de cooperació que ha representat per els participants, per el fet que servirà per finançar diferents projectes adreçats a dones que han passat per un càncer de mama.
El projecte arriba ara a la seva recta final amb la comercialització del vi “Per l’amor de 10”, que es podrà trobar als establiments de Casa Ametller i Ametller Origen.

Subscriu-te al butlletí

Subscriu-t'hi: