Diumenge, 5 d'Abril de 2020
En directe: Penedès Televisió
En directe: Ràdio Vilafranca

Creix el nombre de consultes a la Sindicatura de Greuges però baixen els expedients tramitats

Durant el ple d’aquest dimarts al vespre la Síndica de Greuges de l’Ajuntament de Vilafranca, Glòria Valeri, presentava l’informe anual amb el balanç d’activitat al 2015 de la sindicatura

La Síndica va destacar que, durant l’any passat, el nombre de consultes va créixer de 59 al 2014 a 83 al 2015. Una dada que valorava positivament perquè significa que els ciutadans tenen més coneixement de la tasca que fa la Sindicatura de greuges. També, però, va reconèixer que molts dels usuaris que s’hi adrecen ho fan per consultes relacionades amb altres administracions que no són l’Ajuntament i, per tant, la Sindicatura no hi pot incidir. En aquest sentit demanava més informació perquè els ciutadans sàpiguen exactament a quin ens s’han d’adreçar en funció de la seva queixa o consulta. Malgrat el creixement del nombre de consultes, Valeri també va destacar la disminució dels expedients que han passat de 80 a 64.

Com cada any, el servei que més queixes ha rebut ha estat la Policia Local, tot i que la xifra d’expedients també ha baixat de 28 a 25. Del total de queixes, 13 s’han pogut resoldre a través de la medicació i en els 12 casos restants s’ha donat la raó a l’Ajuntament. En aquest sentit, Valeri va valorar positivament la reducció de queixes, però també va apuntar que a vegades la policia local hauria de tenir una actitud més dialogant abans que sancionadora. Tot i així, va lloar la tasca que fan els agents i la col·laboració del cap de la policia local amb la sindicatura.

Un altre tema que Valeri també va posar sobre la taula va ser el dels Serveis Socials. Malgrat que els expedients han passat de 9 a 6, va reconèixer que alguns casos són complicats i que d’altres no s’han resolt amb la celeritat que hagués estat necessària. En aquest sentit va lamentar que alguns serveis estiguin col·lapsats i va instar l’equip de govern a reforçar els recursos humans per reduir termini de resposta, sobretot en els casos més complicats.

Per últim, Valeri també va donar un toc d’alerta al govern per la comunicació en algunes decisions. La Síndica va lamentar que malgrat l’Ajuntament ha tirat endavant algunes de les recomanacions que va fer al 2014, ningú va comunicar-li directament. Tot i així, Valeri va agrair el suport i la bona predisposició del govern per donar resposta a les demandes de la Sindicatura.

Tots els grups municipals van agrair la tasca de la Síndica i, des de l’oposició van remarcar que, malgrat els resultats positius, cal millorar encara més les dades i la comunicació.

Properament, Penedès Televisió emetrà en Alta Definició (HD)

Subscriu-te al butlletí

Subscriu-t'hi: