Dimarts, 26 de Maig de 2020
En directe: Penedès Televisió
En directe: Ràdio Vilafranca

El secretari d’Infraestructures i Mobilitat de la Generalitat, Ricard Font, confia que la decisió sobre l’intercanviador a la Granada es prengui abans de l’estiu

Representants polítics i empresaris de l’Alt Penedès, el Baix Penedès i el Garraf s’han reunit amb el secretari d’Infraestructures i Mobilitat de la Generalitat, Ricard Font, per traslladar-li els problemes del territori en aquesta matèria.

Un dels temes que està a l’aire a la comarca de l’Alt Penedès és si l’intercanviador entre la via convencional i la d’alta velocitat es farà finalment, o no, entre Vilafranca i La Granada. Al novembre els

ajuntaments de Vilafranca, Tarragona i Reus, juntament amb la Generalitat, van presentar al·legacions a l’estudi informatiu del Ministeri que encara estan a l’espera d’una resposta oficial. El secretari d’infraestructures i Mobilitat, Ricard Font, confia que la decisió es prengui abans d’aquest estiu i que les obres puguin començar al 2017.

Font defensa que l’intercanviador permetria unes comunicacions més eficients des de Vilafranca cap a Tarragona i Barcelona, amb un trajecte, en tots dos casos, que es podria completar en només 25 minuts. De retruc, creu que no només l’estació de Vilafranca guanyaria centralitat sinó que també hi sortirien guanyant les comarques properes com l’Anoia.

Un altre tema que preocupa és la mobilitat per la N-340, un problema que s’arrossega de fa molts anys amb una alta sinistralitat.

En aquest cas, Font assegura que ja han traslladat al Ministeri aquesta demanda i que, després de rodalies, és un dels primers problemes a resoldre. A curt termini, el Secretari d’Infraestructures i Mobilitat aposta per seguir el model que ja s’està aplicant a Girona, és a dir, desviar els camions per l’AP7 amb bonificacions per reduir el transit a la N-II.

Font també es va referir al corredor del Mediterrani, que hauria de passar pel Penedès. De moment, però, va assegurar que la situació actual és d’incertesa perquè malgrat les obres estan adjudicades i contractades per posar la tercera via d’ample internacional entre Castellbisbal i el port de Tarragona, encara no se sap quan començaran.

Subscriu-te al butlletí

Subscriu-t'hi: