El Centre UNESCO per a les reserves de la biosfera mediterrànies vol fer una diagnosi sobre les aigües del pantà de Foix
El centre per a les Reserves de la Biosfera dels Ecosistemes Mediterranis de la UNESCO, ubicat al Castell de Castellet, seu de la Fundació Abertis, s’encarrega de divulgar les reserves mediterrànies a través, entre altres funcions, de la recollida i elaboració de material al respecte.
Però el centre UNESCO també para atenció sobre l’entorn que l’acull, ja que el castell de Castellet es troba en un entorn únic, amb una rica biodiversitat. Ara, els responsables del centre volen posar el focus sobre l’estat de les aigües del pantà de Foix, al peu del castell, perquè tot i la seva estètica presenten disfuncions que cal posar sobre la taula.
Encara no hi ha un calendari per a aquesta acció però els responsables del centre situen la diagnosi de l’estat de les aigües com a prioritària, dins de l’interès que els desperta el territori que els acull.
El pla d’activitats del Centre UNESCO de Castellet recull la creació d’un fons de documentació sobre la sostenibilitat en els espais naturals, així com en els serveis ambientals de les Reserves de la Biosfera.
També, una base de dades en el marc de la cooperació Nord-Sud a partir de la recopilació de publicacions sobre cooperació internacional relatives a les Reserves de la Biosfera i Parcs Nacionals de la regió Mediterrània. Tanmateix, el centre UNESCO organitza seminaris, trobades, programes educatius, excursions i passejades didàctiques.