Els treballadors de Robert Bosch han manifestat a l’ajuntament de Vilafranca la seva preocupació pel futur de la fàbrica
Just abans d’iniciar la sessió plenària de l’Ajuntament l’alcalde va donar la paraula al president del comitè d’empresa de Robert Bosch a Castellet, Carles Teruel.
Els treballadors han iniciat un seguit d’accions reivindicatives davant la possible venda de la fàbrica i les repercussions pels llocs de treballa que podria tenir aquesta operació en el futur. En el ple una cinquantena de treballadors van aixecar una pancarta en contra de la venda i demanant el manteniment de la relació amb el grup Robert Bosch.
Carles Teruel va recordar els esforços que ha fet la plantilla en el darrers anys, que s’ha reduït en un 60%, i que ha merescut el reconeixement per la qualitat de la seva feina. També va recordar que no es tracta de defensar només els 400 llocs de treball, sinó que hi ha moltes empreses del Penedès que indirectament també podrien notar la pèrdua de la fàbrica.
A l’ajuntament recordaven que Vilafranca està agermanada amb la ciutat alemanya de Bhül, on es troba la seu central del grup, i per això anunciaven que depenent de com evolucionin els esdeveniment potser iniciaran una recollida de signatures demanant que es retiri l’agermanament.
Per la seva part l’alcalde de Vilafranca, Pere Regull, va explicar que ha mantingut reunions amb els responsables de l’empresa al Penedès i s’han iniciat contactes polítics amb l’alcalde de Bhül, per mirar de trobar solucions.
L’alcalde va parlar en nom de tots els grups municipals per expressar el seu suport als treballadors de la fàbrica Robert Bosch.