L’Arsenal reivindica el seu nivell, després dels bons resultats a les II Jornades d’Art i Disseny
Com ja us havíem explicat, 3 projectes de l’escola municipal d’art vilafranquina han estat considerats entre els 20 millors de Catalunya a les II Jornades d’Art i Disseny, organitzades pels Departaments d’Educació i Cultura de la Generalitat.
Dels 110 projectes presentats per totes les escoles d’art i disseny de Catalunya es van escollir els 20 millors, entre els quals hi ha els 3 projectes presentats per l’Arsenal de les 3 especialitats de grau superior que imparteix.
A l’Arsenal estan molt satisfets amb aquest bon paper i destaquen que no és gens freqüent que una mateixa escola tingui tres treballs d’aquesta envergadura en el programa de les Jornades d’Art i Disseny. El seu director, Albert Abella, aprofita per recordar que són una escola petita de comarques que competia amb centres de prestigi i més grans com la Massana, la de Sabadell, Vic o la del Treball.
Els 3 projectes de final de curs escollits són els de Cristina Amat, en l’especialitat de joieria, Patrícia Miralles, en l’especialitat de ceràmica, i Carla Soler en Gràfica Publicitària.
El projecte de la Carla, que va acabar els seus estudis a l’Arsenal el curs passat, consistia en transformar i fer més amable el fet de dinar al menjador de l’escola, que molts infants avorreixen. A través d’un esquirolet, va dissenyar un entorn i uns elements molt atractius.
Les jornades només admetien un projecte per especialitat i l’Arsenal va presentar sis propostes corresponents als sis cicles d’art i disseny que va impartir durant el curs 2012-13. Tres obres finals dels cicles de Grau Mitjà: Revestiments Murals, Procediments de Joieria Artística i Autoedició; i tres projectes finals dels cicles de Grau Superior: Ceràmica, Joieria Artística i Gràfica Publicitària. Els de Grau Superior van quedar classificats entre els 20 millors del país, però tots sis van ser seleccionats i exposats a la jornada.