Dimarts, 30 de maig de 2023
En directe: Penedès Televisió
En directe: Ràdio Vilafranca

La JERC organitza a Sant Sadurní una xerrada per parlar de l’endemà de la consulta en clau econòmica

L’economia és un dels elements que enquesta rere enquesta es marca com àmbit clau en el procés cap a la independència.

Per aquest motiu les JERC Sant Sadurní van organitzar una xerrada dins el cicle “L’endemà de la consulta” amb la degana de la facultat d’economia de la Universitat de Barcelona, Elisenda Paluzie, i el professor de la Universitat Pompeu Fabra, Albert Castellanos.

La xerrada va respondre set grans preguntes, com per exemple ‘un país petit pot ser competitu?’ o ‘ens podem permetre un nou estat?’. Tant Paluzie com Castellanos van desgranar diversos arguments com per exemple que malgrat ser un país petit, Catalunya tindria una economia forta un cop independent com demostra que té un PIB superior a la mitjana de la UE. També van remarcar que el nivell d’obertura de la seva economia, que és d’un 130%, és òptim ja que es considera que a partir del 80% ja resulta ‘eficient’ convertir-se en un nou estat.

En el torn de preguntes van ser moltes les intervencions que feien referència al deute de l’estat espanyol i la part que hauria d’assumir o no el nou estat, els experts van apuntar que el deute l’ha firmat l’estat espanyol i que assumir-ne una part o no serà producte d’una negociació, que a tots interessa que es faci. Castellanos va suggerir que per a Catalunya resultaria interessant que s’assumís el % d’inversions que ha fet l’estat a fet al Principat, però va avisar que la xifra concreta serà producte d’una negociació ‘dura’.

Subscriu-te al butlletí

Subscriu-t'hi: