La Corrandescola busca la seva consolidació a Vilafranca amb cinc escoles participants i un ambient immillorable
Uns tres-cents nens i nenes de les escoles Cristòfor Mestre, Sant Josep, Sant Elies, Baltà Elies i Estalella, a més dels alumnes de l’escola Dolors Piera, que han assistit com a públic, s’han trobat a l’Auditori aquest dimecres de Cendra per a participar en la que és la tercera Corrandescola interescolar que es fa a nivell de Catalunya i la segona, a Vilafranca.
Aquesta activitat convida els alumnes de cicle superior a treballar la llengua oral, el cant com a solista i la posada en escena a través del glosar. La implicació de les escoles vilafranquines i el bon ambient que es respira a la trobada està fent que la iniciativa es consolidi. Tot plegat va començar a través del terrassenc Albert Casals, ara coordinador de les Corrandescoles, quan va fer una tesi doctoral per investigar quin paper podria tenir la glosa a les escoles.
A Vilafranca, l’Albert va trobar una bona aliada en la mestra de música de l’escola Estalella Mònica Calaf i l’experiència ha quallat entre les escoles.
A la Corrandescola, després del treball fet a classe tant a música com a català, una selecció d’alumnes de les escoles implicades han sortit a l’escenari de l’Auditori a demostrar les seves habilitats com a glosadors. Al principi, els nois i noies de cada escola s’han presentat davant del públic amb una corranda assajada prèviament.
Després, una trentena d’alumnes s’han encarregat de fer les anomenades nyacres a partir d’unes targetes amb paraules que rimen o rodolins que els han repartit minuts abans. Tot plegat ho feien acompanyats i animats pels músics i glosadors Carles Belda i Helena Casas.
Les corrandes permeten als nens i nenes explotar la seva capacitat d’improvisar versos inventats i construïts sobre una melodia treballada a l’escola i molt interioritzada.