Dijous, 25 d'abril de 2024
En directe: Penedès Televisió
En directe: Ràdio Vilafranca

S’ha presentat a Vilafranca una guia per mestres sobre la detecció i intervenció amb alumnes que tenen TDAH

Atenent les demandes de les famílies afectades i complint amb un mandat del Parlament i amb la Llei d’Educació de Catalunya el Departament d’Ensenyament de la Generalitat ha fet arribar de forma generalitzada aquest curs una nova eina que és la guia per mestres “El TDAH, detecció i intervenció a l’escola”.

Aquest document s’ha presentat també públicament a les famílies del Penedès en un acte obert celebrat a l’Escorxador de Vilafranca i promogut per l’associació TDAH Penedès.

L’acte comptava amb la intervenció de la Directora General d’Infantil i Primària, i d’Atenció a la Diversitat, Alba Espot, que assenyala que la guia és una eina de treball per facilitar l’atenció als alumnes que pateixen trastorn de conducta per part del professorat.

La presentació al Penedès d’aquesta guia l’havia sol.licitat la associació TDAH Penedès, entitat amb 10 anys d’existència que treballa per aconseguir que cada vegada es posi més atenció amb les necessitats dels alumnes.

Segons la presidenta de l’entitat en aquest terreny s’ha avançat molt però encara hi ha molta feina a fer.

El trastorn per dèficit d’atenció amb o sense hiperactivitat és un trastorn d’origen neurobiològic que s’inicia a l’edat infantil i que afecta entre un 3 a 7 % de nens i joves en edat escolar. Es caracteritza per un nivell d’impulsivitat, activitat i atenció no adequats a l’edat de desenvolupament. Molts nens i adolescents amb TDAH tenen dificultats per regular el seu comportament i ajustar-se a les normes esperades per a la seva edat i, com a conseqüència, presenten dificultats d’adaptació al seu entorn familiar, escolar i en les relacions amb iguals.

Sovint el seu rendiment està per sota de les seves capacitats i poden presentar trastorns emocionals i del comportament.

Subscriu-te al butlletí

Subscriu-t'hi: