Divendres, 20 de setembre de 2024
En directe: Penedès Televisió
En directe: Ràdio Vilafranca

Vilafranca disposarà de parades de trens regionals que reduiran el viatge amb Barcelona a 25 minuts

L’alcalde de Vilafranca, Pere Regull, ha ofert avui una roda de premsa junt amb el primer tinent d’alcalde, Francisco Romero i el portaveu del govern, Aureli Ruiz, per explicar el projecte que destapava aquest divendres El Periódico de Catalunya.

Davant la notícia Regull ha volgut donar explicacions, però ha remarcat que la seva intenció inicial era esperar a que el Ministeri de Foment li doni el vist i plau. Per tan és un projecte consensuat entre Vilafranca i la Generalitat que està pendent de confirmació per part de Madrid, que és qui en definitiva ha de fer i pagar les obres.

La Conselleria de Territori i Sostenibilitat ha enviat la proposta al Ministeri de Foment. Es tracta d’aprofitar les obres que s’ha de fer d’una tercera via mixta entre Reus i Barcelona per fer que els trens Avant puguin aprofitar el tram Vilafranca-Barcelona de la línia d’alta velocitat. Això seria possible amb una interconnexió que es pot construir en un tram que va de Vilafranca a La Granada, amb un cost relativament baix, de 9M€.

Tot i que el Ministeri encara està estudiant la proposta, Pere Regull es mostra convençut que l’acabarà acceptant perquè és econòmica i té un gran potencial.

L’alcalde ha destacat també els beneficis que pot comportar per el Penedès la parada de trens regionals a l’actual estació de rodalies.

Els trens Avant, circularien a un màxim de 250 quilòmetres per hora són capaços d’utilitzar tant les vies convencionals com les d’amplada internacional que necessita l’AVE. Poden unir Vilafranca amb Barcelona en 25 minuts, només dos minuts més que el que tardaria l’AVE si parés a Vilafranca. Un altre dels beneficis és que es resoldria la connexió de Vilafranca cap a Tarragona.

L’alcalde ha destacat que parlar d’aquesta millora, que és una reivindicació de fa molts anys per Vilafranca, no descarta continuar lluitant per resoldre el problema de sorolls i vibracions del pas de l’AVE, amb la reivindicació d’ampliar la cobertura fins al Pont de Moja, i d’altra banda la tercera reclamació del Penedès que és millorar el servei de rodalies.

 

Subscriu-te al butlletí

Subscriu-t'hi: