Prop de 3.000 peces d’aviram es posaran a la venda a Vilafranca en el marc de la Fira del Gall
Vilafranca acollirà el cap de setmana abans de Nadal una nova edició de la Fira del Gall, que com és habitual serà aparador de l’aviram autòcton penedesenc, maridat amb vins de la Denominació d’Origen Penedès i tot podent degustar també plats amb l’aviram com a protagonista. D’aquestes, un 40% seran Galls negres del Penedès.
<!–[if gte mso 9]><xml> <o:OfficeDocumentSettings> <o:AllowPNG /> </o:OfficeDocumentSettings> </xml><![endif]–>
L’any passat van passar-hi més de 40.000 persones per la fira. L’alcalde de Vilafranca, Pere Regull, destacava que la Fira ofereix una mostra de la idiosincràsia del Penedès, fet que la fa atractiva als visitant, i la converteix també en una eina de dinamització de l’economia local. Pere Regull
La Fira començarà a caminar el proper 18 de desembre, amb el pregó que oferirà el nas d’or d’aquest 2013, el sommelier Jofre Tarrida. Dolors Rius, presidenta del Patronat de Comerç i Turisme de Vilafranca
La fira com sempre oferirà la venda d’aviram del Penedès, la possibilitat de tastar cuina d’aviram realitzada per restaurants de la vila, i comptarà amb la presència de la D.O. Penedès, que oferirà la possibilitat de maridar els seus vins amb la cuina d’aviram. El director de la Denominació d’Origen, Francesc Olivella, comentava que com sempre hi haurà les sessions de tast, però que s’ha buscar poder oferir alguna cosa més. Un exemple una enoactivitat infantil.
<strong> </strong>
<strong> </strong>Enguany una altra de les novetats serà que les parades d’aviram comptaran amb unes carpes que permetran una homogeneïtzació de la imatge de la fira, i una millor identificació dels criadors.
A banda de 3.000 peces d’aviram, amb un 40% de peces de Gall Negre del Penedès, però també amb ànecs, gallines, capons i altres peces d’aviram, al voltant de la fira hi haurà més de 90 parades de productors artesans i un gran volum d’activitats lúdiques, gastronòmiques i turístiques que es poden consultar al web firadelgall.cat.