Dimarts, 23 de juliol de 2024
En directe: Penedès Televisió
En directe: Ràdio Vilafranca

La imatge del comerç i l’atenció al client centren les sessions de les sessions formatives que ha organitzat el Patronat de Comerç de Vilafranca

La seu del mateix Patronat acull aquestes sessions formatives que de manera anual organitzen amb la voluntat d’oferir als comerciants de Vilafranca eines per continuar estant al dia i ser competitius.

La regidora de Comerç, Dolors Rius, comentava que amb el lema de “posa’t al dia” es tracta de tres sessions que amb la participació de diferents professionals permeten parlar de conceptes com la imatge del comerç, el client com a factor clau i aprendre a persuadir per vendre més usant el positivisme en el llenguatge de venda.

<strong> </strong>

<strong> </strong>En la sessió que es feia aquest dimarts a primera hora de la tarda, hi participaven com a ponents Maria Callís, màster en direcció d’empreses; i Joan Vinyets, antropòleg. La primera ha parlat sobre com poden ajudar els clients a innovar en el negoci. I el segon sobre la necessitat d’aprofitar la proximitat i coneixement de les necessitats del client per poder créixer.

Callís per exemple explicava que cal tenir clara la motivació per la que s’ha obert el negoci, i també la relació que s’estableix amb els clients. No es tracta únicament de compradors, són persones que tenen les seves necessitats i quan millor sigui la relació amb ells més profit en pot treure el comerç.

Per la seva banda, Joan Vinyets comentava com es podia aplicar l’antropologia a la millora del negoci, i ho resumia amb fer servir el sentit comú. Pensar de fet en què necessiten les persones.

Tant Vinyets com Callís coincidien també en el fet que el petit comerç, el de proximitat, juga amb avantatge davant les grans superfícies i grans empreses en aquest camp, ja que tenen un coneixement més directe i personal del que volen els clients. El que cal és saber-ho aplicar i adaptar-se als canvis, cada cop més ràpids, dels clients i la societat.

La propera sessió serà el 22 d’octubre, i tractarà sobre com persuadir per vendre més, el positivisme en el llenguatge de la venda.

Subscriu-te al butlletí

Subscriu-t'hi: